خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی طرح انتصاب افراد در مشاغل حساس؛

پیرموذن با دخالت نهادهای اطلاعاتی خاص در گزینش کارکنان دولت مخالفت کرد

نماینده مردم اردبیل در جریان بررسی در مخالفت با یکی از مواد طرح انتصاب افراد در مشاغل حساس، گفت: با محدودیت‌هایی که برای وزارت محترم اطلاعات با شریک گذاشتن عده‌ای برای این وزارتخانه، مشکلاتی به وجود می‌آید که من به عینه درخصوص ردصلاحیت خودم دیدم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، کمال‌الدین پیرموذن در جریان بررسی طرح انتصاب افراد در مشاغل حساس در آخرین نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با یکی از مواد این طرح و در انتقاد به این‌که پیش از آن ازسوی رئیس جلسه به حجت‌الاسلام مجید انصاری که به‌عنوان نماینده دولت در جلسه حضور یافته‌بود، اجازه صحبت داده نشد، اظهار داشت: از رئیس جلسه به این دلیل که اجازه ندادند، نماینده محترم دولت اعلام‌نظر کنند، گلایه‌مندم؛ چراکه اعتماد به افراد یکی از عناصر سیستم ارزشی ما است که به توسعه پایدار کشور و منابع انسانی کمک می‌کند.

او با اشاره به حدیثی از امیرالمونین‌ (ع) گفت: چنان که جامعه به فکر منابع انسانی خویش نباشد، توسعه بی‌معنا است. با محدودیت‌هایی که برای وزارت محترم اطلاعات با شریک گذاشتن عده‌ای برای این وزارتخانه، مشکلاتی به وجود می‌آید که من به عینه درخصوص ردصلاحیت خودم دیدم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم با اشاره به دلیل ردصلاحیت خود در انتخابات مجلس دهم یادآور شد: اطلاعات یک نهاد خاص نوشته‌بود در سال 88 من در اردبیل بوده‌ام و درحالی که من در آن زمان در شهر مشهد بودم و همچنین نوشته‌بود من در یک سخنرانی به نحوه گزینش رهبری انتقاد کرده‌ام که این ادعا دروغ است، دروغ، دروغ و دروغ.

پیرموذن تصریح کرد: عزیزان تکرار می‌کنم، اعتماد به افراد آموزه اسلامی و علوی است و یکی از عناصر سیستم ارزشی ما است و تعداد نهادهایی که خدایی‌ناکرده بر مبنای اطلاعاتی که از کوچه و بازار می‌گیرند، نه از وزارت محترم اطلاعات که بنازم به ناز شصت سربازان گمنام (عج) افزوده‌اند.

او گفت: همین داعش زیر چتر وزارت اطلاعات است، بعد فکر می‌کنید که وزارت اطلاعات من و شما را نمی‌شناسند. بنابر این درخواست دارم که اجازه بدهید وزارت اطلاعات، مسئولیت خود را به عهده بگیرد و مبادا انگیزه‌های سیاسی و گرایش‌های واهی جناحی در آن تاثیر نگذارد.

پیرموذن در پایان با بیان این‌که در کشور به خاطر اشتباه‌های از این دست، کم هزینه نداده‌ایم، اعلام کرد: اجازه دهید چکیده و جوهره اجازه دهید اسلام رحمانی ما که همان محبت است، در کشور پیاده‌شود و انگیزه‌های سیاسی و گرایش‌های جناحی در امور تاثیرگذار نشوند.

کد خبر : ۳۷۳۹۶۷