خبرگزاری کار ایران

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

با قهرمانی مقتدرانه در جام‌جهانی نشان دادیم که برای المپیک آماده هستیم

حضرتی می‌گوید در این رقابت‌ها ما تمام تمرکزمان را روی کشتی‌گیران خود گذاشته بودیم تا تیم قدرتمندی را به المپیک اعزام کنیم.

بهروز حضرتی‌پور، مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در خصوص قهرمانی تیم ملی در مسابقات جام‌جهانی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: مسابقات جام‌جهانی با شرکت هشت تیم برتر جهان با توجه به نزدیکی المپیک ریو با حساسیت‌های خاصی برگزار شد که در نهایت تیم ملی ایران توانست با شایستگی به مقام قهرمانی دست یابد.

او ادامه می‌دهد: تیم‌های دیگر با نفرات اصلی خود در این رقابت‌ها شرکت نکرده بودند و نفرات دوم تیم‌های ملی را به جام‌جهانی اعزام کردند تا کشتی‌گیران خود را برای المپیک حفظ کنند. تیم ملی کشتی فرنگی ایران در چند سال اخیر جزو بهترین تیم‌های جهان محسوب می‌شود و به همین خاطر تیم‌های برتر جهان نمی‌خواستند قبل از المپیک قهرمانانشان به ایران بیایند و کشتی بگیرند.

حضرتی‌پور در مورد نتایج تیم ملی ایران اضافه می‌کند: در این رقابت‌ها ما تمام تمرکزمان را روی کشتی‌گیران خودمان گذاشته بودیم و سعی کردیم نقاط ضعف و قوت تیم ملی را ارزیابی کنیم تا تیم قدرتمندی را به المپیک اعزام کنیم و به همین جهت حضور تیم‌هایی نظیر روسیه و آذربایجان با نفرات دوم در این مسابقات برای ما اهمیتی نداشت. با توجه به اینکه همه تیم‌ها را با قدرت شکست دادیم به نظر تیم ملی از هر لحاظ برای مسابقات آینده و مخصوصا المپیک آماده است.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به میزبانی شهر شیراز از این رقابت‌ها می‌گوید: نه‌تنها ما بلکه سایر تیم‌ها هم از نحو میزبانی شیرازی‌ها و نحو برگزاری رقابت‌ها رضایت کامل داشتند. در این مسابقات ایران نشان داد که آمادگی برگزاری هر رویدادی را در کشتی جهان دارد.

کد خبر : ۳۷۳۱۳۶