خبرگزاری کار ایران

گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به پایتخت اقتصادی عراق؛

استقبال بازرگانان عراق از سرمایه گذاری ایران

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۱۲۹

بزرگترین هیات تجاری آبادان مورد استقبال ویژه بازرگانان اتاق صنایع بصره قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا خوزستان از بصره، غلامحسین غلامعلیان، رئیس هیات تجاری اعزامی آبادان به بصره، در نشست مشترک اتاق بازرگانی آبادان با اتاق صنایع بصره ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: حامل ابلاغ سلام و دوستی از بازرگانان و تجار آبادان هستم.

وی با تاکید بر اینکه میان آبادان و بصره اشتراکات فرهنگی و مذهبی وجود دارد، افزود: می‌توانیم در زمینه های مختلف بازرگانی، کشاورزی، عرضه کالا و بازارهای مشترک همکاری خوبی داشته باشیم.

رئیس هیات تجاری اعزامی آبادان به بصره گفت: بین آبادان و بصره فقط یک آب وجود دارد و ارتباط خوبی بین این دو شهر است.

غلامعلیان، ایجاد گروه‌های گردشگری، توریست درمانی، آموزش‌های علمی و ورزشی را از زمینه‌های همکاری عنوان کرد و تاکید کرد: می توانیم همکاری خوب و سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان آمادگی کامل را برای همکاری با تجار عراقی دارد.

احداث کارخانه با مشارکت ایران

«ماجد راشک عبدالله»، رئیس اتاق صنایع بصره نیز در این نشست اظهار کرد: روابط بصره با آبادان، اهواز و خرمشهر بسیار صمیمی و دوستانه است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌هایی که در ایران انجام می‌شود به صورت کامل در عراق انجام نمی‌شود. قراردادها و تفاهمنامه ها را منعقد می‌کنیم ولی در زمان اجرا، چیزی مشاهده نمی‌شود و فقط بر روی کاغذ است.

رئیس اتاق صنایع بصره افزود: اتاق صنایع بصره در حال حاضر با کشورهایی همچون ایران، ترکیه، لهستان، عربستان، چین، پاکستان، هند و دیگر کشورها در حال همکاری است. برخی شرکت‌ها نیز به صورت شراکتی 50 درصد با ما همکاری می کنند.

راشک عبدالله با بیان اینکه اتاق صنایع بصره تمایل دارد در زمینه های مختلف با کشور ایران همکاری کند، خاطرنشان کرد: نظر بازرگانان بصره بر احداث کارخانه در عراق با مشارکت ایرانی ها است.

وی ادامه داد: در خصوص احداث کارخانه، زمین و ملک داده می شود و در حال حاضر نیز آمادگی کامل را برای این موضوع داریم.

رئیس اتاق صنایع بصره با اشاره به همکاری مستمر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با این اتاق، تاکید کرد:حضور پررنگ بازرگانان آبادان در این سفر نشان‌دهنده همکاری های عالی اتاق صنایع بصره و اتاق بازرگانی آبادان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این سفر هیات اعزامی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان به بیان فعالیت های خود پرداختند که مورد استقبال بازرگانان عراقی قرار گرفت.

این هیات همچنین با حضور در نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از این نمایشگاه، بر هرگونه همکاری با بصره تاکید کردند که مورد توجه ویژه این کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز