خبرگزاری کار ایران

پایگاه تخصصی «اوی‌ایشن هرالد»:

دقایقی قبل از سقوط، هشدار دود در هواپیمای مصری ثبت شده است

گزارش‌های جدید حاکی از به کار افتادن دستگاه‌های تشخیص آتش و دود در داخل کابین هواپیمای مصری، آن هم تنها دقایقی پیش از سقوط است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی‌سی، این اطلاعات شامگاه جمعه توسط وبسایت «اوی‌ایشن هرالد» که یک سایت تخصصی در زمینه هوانوردی است منتشر شده و هنوز داده‌های آن به طور مستقل تایید نشده است.

پرواز ام.اس. ۸۰۴ روز پنجشنبه با ۶۶ سرنشین از پاریس عازم قاهره بود که تنها دقایقی قبل از ورود به آسمان مصر از صفحه رادار محو شد.

مقام‌های یونانی که این هواپیما را در هنگام ورود و خروج از آسمان این کشور تحت نظر داشتند، می‌گویند ایرباس ۳۲۰ خطوط هوایی ایجپت ایر پیش از سقوط، دو بار چرخش ناگهانی داشته و سپس در مدت زمانی کوتاه ارتفاعش را بیش از هفت کیلومتر کم کرده و از صفحه رادار محو شده است.

تیم‌ تجسس که متشکل از یگان‌های هوایی و دریایی فرانسه، یونان و مصر است، از یافتن بقایای اجساد چند مسافر این هواپیما، چند چمدان و برخی از قطعات هواپیما از جمله چند صندلی خبر داد.

این بقایا که یافتن‌شان اندک امید بازماندگان ۵۶ مسافر و ۱۰ خدمه پرواز ام.اس.۳۲۰ را به یاس تبدیل کرد، در ۳۰۰ کیلومتری بندر اسکندریه مصر پیدا شده است.

در همین حال، تیمی متشکل از سه بازرس فرانسوی به همراه یک کارشناس فنی شرکت هواپیمایی ایرباس برای کمک به تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی«ایجیپت ایر» در نخستین ساعات روز جمعه وارد قاهره، پایتخت مصر شد.

با وجود این، بخش‌های اصلی از لاشه این هواپیما و جعبه سیاه آن هنوز پیدا نشده است و از همین رو، تمامی گزارش‌ها در مورد علت سقوط این هواپیما هنوز در حد فرضیه باقی مانده است.

کد خبر : ۳۷۳۰۶۶