خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

بانکها به مدارس غیردولتی تسهیلات نوسازی ارائه دهند

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۳۵

نزدیک به 23 هزار دانش آموز گلستانی در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل می باشند و طراحی این مدارس از ابتدا به منظور محیط آموزشی و کلاسهای درسی نبوده و بیشتر خانه های ویلایی است که با تغییر کاربری به مدارس غیر دولتی تبدیل شده است.

ایلنا- گرگان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: بانکهای استان می توانند بر اساس ماده 10 قانون، تسهیلاتی را با بهره قرض الحسنه جهت بازسازی و نوسازی در اختیار مدارس غیر دولتی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گلستان "علیرضا جمشیدی" در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری افزود: نزدیک به 23 هزار دانش آموز گلستانی در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل می باشند و طراحی این مدارس از ابتدا به منظور محیط آموزشی و کلاسهای درسی نبوده و بیشتر خانه های ویلایی است که با تغییر کاربری به مدارس غیر دولتی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: لذا به جهت اینکه دانش آموزان عزیز بتوانند در این مدارس از امکانات و محیط به روز و مناسبی برخوردار باشند از بانکهای استان انتظار داریم با توجه به مصوبات قبلی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با مدارس غیر دولتی نهایت همکاری را بعمل اورند.

جانشین رئیس شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: همچنین شهرداریها بر اساس قانون می بایست 5 درصد از عوارض دریافتی سالیانه خود را به حساب آموزش و پرورش شهرهای خود واریز کنند که این مبلغ بدون هر گونه کسوری باید در اختیار آموزش و پرورش شهرستانها قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نظام تعلیم و تربیت در رأس همه امور قرار دارد و مهمترین وظیفه آن جنگ با جهل و نادانی با سلاح علم است تا انسان را به سمت و سوی زندگی سعادتمندانه سوق دهد.

معاون استاندار با بیان اینکه دشمن همواره در کمین جوانان ماست تصریح کرد: رسانه های بیگانه و معاند نظام اسلامی، حال که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم با بیان کلید واژه هایی چون انتخابات آزاد، دولت وحدت ملی، جنبش دمکراسی خواهی و... بدنبال ایجاد فتنه های جدید هستند و می دانند از آنجایی که تحریم انتخابات هیچ فایده ای ندارد باید در مسیری گام بردارند که به هر طریق ممکن انتخابات پیش رو را برای نظام هزینه دار کنند.

جمشیدی ادامه داد: در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت که بخش اعظم آن را آموزش و پرورش تشکیل می دهد که در بدنه خود و در سطح معلمان و مربیان از نیروهای نخبه، برجسته و فرهیخته برخوردار است باید جهت گیری ها و فضا را به گونه ای توجیه و مدیریت کنند تا خدای نکرده دانش آموزان و جوانان ما فریب شعارهای دشمن را نخورند.

وی تأکید کرد: در این خصوص تمام اقشار جامعه باید مطیع فرمان مقام معظم رهبری باشند و با فصل ختام قرار دادن بیانات ایشان، نسبت به دفع هر فتنه ای با آگاهی و بصیرت اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز