خبرگزاری کار ایران

رئیس و کارکنان زندان اردکان با تابش ملاقات كردند

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۳۴

نماینده مردم اردکان در دیدار رئیس و کارکنان زندان این شهرستان با بیان اینکه زندان و زندانی معلول اتفاقات و جریاناتی است که در جامعه جریان دارد، بر ریشه یابی و رفع این علت ها تاکید كرد.

ایلنا - یزد: نماینده مردم اردکان در دیدار رئیس و کارکنان زندان این شهرستان با بیان اینکه زندان و زندانی معلول اتفاقات و جریاناتی است که در جامعه جریان دارد، بر ریشه یابی و رفع این علت ها تاکید كرد.

"محمدرضا تابش" با اشاره به برخی علل و عوامل بزهکاری در جامعه گفت: فقر و تبعیض عامل بسیاری از مفاسد است و انسانها را به ساختارشکنی وا می دارد.مایوس شدن جوانان از ادامه تحصیل و اشتغال،امید به آینده را از آنها سلب می کند و روحیه بی تفاوتی و پناه آوردن به اعتیاد که خود عامل بسیاری از جرائم است را در آنها بوجود می آورد.بنابراین مسئولیت هر سه قوه در رفع معظلات اقتصادی و معیشتی مردم و اشتغال و کارآفرینی جوانان بخصوص در موقعیت فعلی، بسیار مهم و تعیین کننده است.

این عضو قوه مقننه با بیان اینکه زندانهای ما علیرغم تلاش سازمان زندانها هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد عنوان کرد: باید اعتبارات عمرانی بیشتری درنظر گرفته شود و سرانه بودجه اختصاصی به زندانیان افزایش یابد،همچنین قوانین موجود باید مورد تجدیدنظر قرار گرفته و مجازاتهای جایگزین زندان پیش بینی شود.

نماینده مردم اردکان با تبیین جایگاه بسیار والای حقوق مردم در قانون اساسی و با اشاره به اصل 39 این قانون که اهانت به متهم و یا مجرم و کسی که دوران محکومیت را سپری می کند نفی می نماید اظهار داشت:فردی که خود را دلبسته نظام و انقلاب می داند و دارای مسئولیتی است باید اعمال و کردار و رفتارش در چارچوب قانون باشد.

وی تصریح کرد: رفتار اسلامی و انسانی با زندانیان موجب امیدواری و همچنین کاهش برخی از آسیبهای اجتماعی می شود بخصوص اینکه اکثر زندانیان وخانواده های آنان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.

" تابش" گسترش ابعاد فرهنگی و آموزشی در زندان را عاملی برای ایجاد انگیزه مثبت اندیشی در زندانیان برشمرد و اضافه كرد: در زندان باید اسباب و امکانات آموزشی و پرورشی برای زندانیان و خصوصا جوانان فراهم آید،مسئولان شهرستان نیز آمادگی دارند تا همکاریهای لازم را در این مورد معطوف دارند و به سهم خود جهت جلب کمکهای مردمی برای اقدامات مورد نیاز زندان اردکان مساعدت خواهم كرد.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت همچنین وضعیت زندان اردکان را بنا به گزارشات واصله و بازدیدهای انجام شده خوب ارزیابی كرد.

در این دیدار مددی سرپرست زندان شهرستان اردکان نیز با تقدیر از مساعدتهای نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس به زندان اردکان،با توجه به در دست ساخت بودن دو پروژه اندرزگاه قرآنی وسالن ملاقات از افتتاح این پروژه ها در اواخر سال جاری خبر داد.

همچنین در این ملاقات "حیات الغیب" مدیرکل سازمان زندانها و امور تربیتی استان یزد طی تماس تلفنی از حمایت و مساعدت های " تابش" برای بهبود وضعیت زندان شهرستان اردکان تقدیر و تشکر نمود و خواستار بازدید وی از زندان مرکزی استان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز