خبرگزاری کار ایران

از اول اسفندماه؛

عرضه لوازم آرایشی، بهداشتی فاقد برچسب اصالت ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۰۳

شرکت‌ها و نمایندگی‌های توزیع مکلف به قبول اقلام مرجوعی به صورت امانی به شرط داشتن تاریخ حداقل سه ماه برای مصرف هستند.

ایلنا: بنا بر اعلام رییس سازمان غذا و دارو وجود و عرضه لوازم آرایشی، بهداشتی فاقد برچسب اصالت در داروخانه‌ها از اول اسفندماه تخلف است.

به گزارش ایلنا، دکتر احمد شیبانی در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: از تاریخ اول آذرماه امسال خرید هرگونه فرآورده آرایشی و بهداشتی بدون کدرهگیری با آرم سازمان غذا و دارو (برچسب اصالت و سلامت) توسط داروخانه‌ها ممنوع بوده و از اول اسفندماه وجود وعرضه این فرآورده‌ها در داروخانه‌ها تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: اقلام بدون برچسب موجود در داروخانه‌ها باید به شرکت‌ها و نمایندگی‌های توزیعی جهت الصاق برچسب فوق عودت داده شود.

وی تاکید کرد: شرکت‌ها و نمایندگی‌های توزیع مکلف به قبول اقلام مرجوعی به صورت امانی به شرط داشتن تاریخ حداقل سه ماه برای مصرف هستند.

شیبانی گفت: دانشگاه‌ها همچنین باید برای نظارت بر فعالیت سایر مراکز عرضه اقلام آرایشی و بهداشتی نیز برگزاری گشت‌های مشترک را به صورت جدی پیگیری کرده و گزارش ماهانه آن را به سازمان غذا و دارو ارسال کنند.

رییس سازمان غذا و دارو در این نامه جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در این خصوص مورد اشاره قرار داده و از کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواسته است رسیدگی به این موارد را در اولویت قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز