خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه:

بخش معدن نیازمند نوآوری است

کد خبر : ۳۷۱۷۵

اگر می خواهیم از وابستگی به اقتصاد نفتی خارج شویم باید به تولید متکی باشیم که تولید نیز با فراهم بودن مواد اولیه می تواند روند توسعه ای و پایدار را در شرایط کنونی اقتصاد کشور رقم بزند.

یک استاد دانشگاه گفت: اگر بخش معدن بخواهد از بازارهای جهانی عقب نماند به پیشرفت های علمی و نوآوری نیاز دارد که زمینه دسترسی به آن در دانشگاه ها فراهم می‌شود.
به گزارش ایلنا، کاوه ارزانی با بیان اینکه امروزه نقش تکنولوژی در پیشرفت صنعتی و معدنی و رشد اقتصادی کشورها رو به افزایش است افزود: برای تحقق رشد اقتصادی کشور چاره ای جز ایجاد تعامل سازنده بخش های مختلف صنعتی و معدنی با دانشگاه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخشی از نقش کمرنگ دانشگاه‌ها در پروژه‌های عملی و کاربردی ناشی از عدم اعتماد صنعت و صاحبان صنایع به دانشگاه است افزود: اگر تحقیقات دانشگاهی به سمت کاربردی شدن پیش رود، بخش مهمی‌ از مشکلات صنعت و معدن حل خواهد شد.

این کارشناس معدنی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نسبی کشور بخش معادن است افزود: سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن، هم از نظر بازگشت سود و سرمایه و هم از نظر اشتغالزایی برای اقتصاد کشور مفید است.

ارزانی گفت: اگر می خواهیم از وابستگی به اقتصاد نفتی خارج شویم باید به تولید متکی باشیم که تولید نیز با فراهم بودن مواد اولیه می تواند روند توسعه ای و پایدار را در شرایط کنونی اقتصاد کشور رقم بزند.

وی درباره توانمندی های بخش خصوصی در حوزه معدن نیز گفت: بخش خصوصی می تواند اکتشافات و فرآوری های بزرگ را که تا چندی قبل توسط دولت انجام می شد اجرا کند بطوری که امروزه تولید کنسانتره و گندله بخش کوچکی از اقدامات این بخش است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز