خبرگزاری کار ایران

نماینده كاشان در جریان مشكلات برزك قرارگرفت

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۵۵

نماینده مردم شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی طی بازدیدی كه از شهر برزك داشتند با حضور در میان مردم در جریان مشكلات این شهر قرارگرفت.

ایلنا – كاشان: نماینده مردم شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی طی بازدیدی كه از شهر برزك داشتند با حضور در میان مردم در جریان مشكلات این شهر قرارگرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در كاشان این حضور که با استقبال شهروندان شهر برزك روبرو بود مردم و مسوولین را در مسجد خاتم النبیین گرد هم آورد تا نمایندگان مردم سخنان خود را خطاب به نماینده مجلس بیان كنند.

« عباسعلی منصوری » در جمع شهروندان شهر برزك گفت: کلیات منطقه حفاظت شده برای شهرستان خوب است ولی باید منطقه مورد نظر برزک خارج شود.

به دنبال عدم رضایت شهروندان برزکی در رابطه با منطقه حفاظت شده برزک، منصوری نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در جمع شهروندان برزکی حضور یافت.

در این دیدار « محمد ابراهیم هیئتی» مسوول دفتر امام جمعه برزک بعد از برشمردن ویژگی های منحصر به فرد برزک از جمله برپایی اولین نماز جمعه در هفته دوم پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 تا کنون، وجود حوزه علمیه، نجابت و صداقت مردم برزک و... مشکلات مردم برزک را به سمع و نظر نماینده رساند.

حجه الاسلام هیئتی خطاب به منصوری گفت: شما به عنوان وکیل و زبان گویای مردم مشکل به وجود آمده منطقه حفاظت شده برزک را مرتفع نمایید چرا که این کمال توهین به جایی است که انسان در آن زندگی می کند.

ایشان با اشاره به بازدید امام جمعه برزک از منطقه حفاظت شده گفت: تاکنون نامه نگاری های متعدد به اکثر نهادها و ارگان ها صورت گرفته ولی متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و درخواست اصلاحیه منطقه حفاظت شده یا رفع دغدغه مردم را كرد.

رییس دفتر امام جمعه برزک در ادامه با اشاره به پی گیری حفر چاه آب توسط اداره آبفا در بالادست مزارع برزک گفت: با توجه به وجود منابع آبی غنی در منطقه ویشنگ برزک حفر چنین چاهی مشکلات مردم و به ویژه کشاورزان را چندین برابر می کند.

حجه الاسلام هیئتی در ادامه با توجه به دوری این شهر و روستاهای اطراف تا مرکز شهرستان خواستار پی گیری احداث اورژانس شبانه روزی برزک و تأمین وسیله نقلیه مورد نیاز به فرماندهی انتظامی بخش برزک با توجه به گستردگی حوزه تحت فرماندهی شد و در پایان خواستار تسریع در تکمیل عملیات آسفالت، زیبا سازی و روشنایی این بلوار شد.

منصور صباغیان نیز به عنوان نماینده کشاورزان حفر چاه آب در بالا دست مزارع توسط اداره آبفای کاشان را مورد نقد و بررسی قرار داد و گفت: با توجه به وجود منابع آبی در منطقه ویشنگ و هزینه انتقال بخشی از آن، اداره آبفا همچنان اسرار به حفر چاه در بالا دست مزارع برزک دارد و با توجه به کارشناسی کارشناسان جهاد کشاورزی مبنی بر ضرر حفر این چاه برای کشاورزان خواستار بازنگری کارشناسان آن اداره در حفر چاه شد.

صباغیان در ادامه به مشکل عدم آبرسانی به صنایع واقع در بلوار ورودی شهر اشاره کرد و گفت با توجه به اینکه بیش از 25 سال از ساخت اولین کارخانه در این منطقه می گذرد متاسفانه اداره آبفا اقدام به نصب انشعاب آب آشامیدنی این صنایع حتی در حد مصرف خانوار نیز نمی نمایند و صاحبان مشاغل مجبورند آب آشامیدنی کارگران خود را با ظرف تهیه كنند.

غلامحسین شائمی دیگر نماینده مردم نیز با اشاره به منطقه حفاظت شده برزک گفت: با توجه به وجود قولنامه های متعدد در این صحاری،وجود آب کشاورزان، بهاره کاری، وجود بیش از 20هزار اصله درخت، چراگاه دام دامداران و وجود بیش از 20 مزرعه، چرا این منطقه از سوی محیط زیست حفاظت شده اعلام شده است.

شائمی در ادامه ضمن درخواست اعزام کارشناس جهت بازدید از منطقه گفت: آیا اهمیت حیوانات وحشی از مردم منطقه بیشتر است که تاکنون جواب سوالات و نامه های ما را نداده اند و بدون اینکه کسی از این موضوع با اطلاع باشد این منطقه را حفاظت شده اعلام كرده اند؟

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی بعد از شنیدن مشکلات شهروندان ضمن اعلام حمایت از ایجاد تغییرات در منطقه حفاظت شده گفت: برای اصلاح خط مرزی منطقه حفاظت شده برزک تمام راههایی که برای گرفتن این مصوبه تا هیأت دولت رفته باید از ابتدا بازنگری شود.

تمنصوری با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس مبنی بر قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون گفت: با توجه به اینکه مسوولین کاشان با منطفی شدن این منطقه مخالفند بنابراین راه زیادی را باید طی نمود تا مصوبه هیأت دولت مبنی بر اصلاح خط مرزی منطقه حفاظت شده را گرفت.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با اشاره به اینكه کلیات منطقه حفاظت شده برای شهرستان خوب است گفت: باید مال و اموال غیر ملی موجود در منطقه حفاظت شده به مردم برگشت داده شود و اینجانب به وکالت از شما سعی در راضی نمودن محیط زیست می نمایم تا هر چه سریعتر اصلاحیه منطقه به هیأت دولت برسد و باید این کار برای برزک انجام شود.

منصوری در ادامه ضمن بیان پایمال شدن حق برزک در راه اندازی اورژانس شبانه روزی گفت: پیرو جلسات متعدد با رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان و قول مساعد وزیر بهداشت در سفر به کاشان جهت تأمین مشکل کمبود پزشک و پرسنل امیدواریم این مشکل هر چه سریعتر مرتفع شود.

ایشان در ادامه قول مساعد جهت تشکیل جلسه با مسوولین آبفا جهت بررسی علل حفر چاه آب در بالا دست مزارع و پی گیری جهت تأمین خودرو مورد نیاز فرماندهی انتظامی بخش را دادند.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در پایان در رابطه با محور کاشان تا ورکان فرمودند مصوبه اجرایی این مسیر را از وزیر راه و شهرسازی گرفته و به فرمانداری کاشان تحویل داده و فرمانداری کاشان باید پی گیر آغاز عملیات اجرایی این مسیر باشد.

شایان ذكراست به دنبال اعتراض شهروندان برزکی در رابطه با منطقه حفاظت شده برزک و ارسال نامه ها و طومارهای متعدد به مسوولین عالی رتبه کشور، عباسعلی منصوری نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در جمع شهروندان برزکی حضور یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز