خبرگزاری کار ایران

در شانزدهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی البرز مطرح شد؛

لزوم افزایش کتابخانه‌های عمومی در استان البرز

مشاور فرهنگی استاندار البرز بر لزوم استفاده و هرچه فعال‌تر شدن ظرفیت نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدمحمد حسن موسوی امروز در شانزدهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: با توجه به کمبود فضای مطالعه، یکی از نیازهای اساسی استان کتابخانه سازی است و انتظار می‌رود با توجه به همدلی و همراهی که در میان مردم و مسئولین استان وجود دارد بتوانیم در آینده نزدیک نسبت به توسعه کتابخانه‌های عمومی در این استان اقدامات لازم را اجرایی کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان البرز در جذب مشارکت‌های مردمی برای توسعه سرانه‌های کتابخانه‌ای از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و لازم است در حوزه خیرین کتابخانه ساز نیز اقدام جدی از سوی دستگاه‌های متولی اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ظرفیت سازی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تدوین برنامه‌هایی جامع در این زمینه تاکید کرد: مراکز فرهنگی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان، حوزه هنری و سایر دستگاه‌های فرهنگی بستر مناسبی برای ترغیب موضوع کتابخوانی است و لازم است از این ظرفیت‌ها برای فرهنگ سازی در استان استفاده شود.

کد خبر : ۳۷۱۵۱۹