خبرگزاری کار ایران

در فروردین سال‌جاری

صدور 147 گواهی فوت در سازمان دارالسلام کاشان

مدیر عامل سازمان دارالسلام گلابچی کاشان از صدور 147 گواهی فوت و ارسال به اداره ثبت احوال این شهرستان طی فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان غلامعلی ساران گفت:تعداد 40 نفر از این متوفیات در دارالسلام گلابچی کاشان دفن شدند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین این متوفیات مردان بودند افزود:133 مورد نیز کار تغسیل متوفیات طی فروردین‌ماه در سازمان دارالسلام گلابچی کاشان انجام شد.

به‌گفته‌وی، 239 مورد تعداد کل ماموریت‌های این سازمان در حمل جسد بوده که 183 شامل  مورد از این ماموریت‌ها در داخل شهر، 11 مورد در حومه، 14 مورد در حوزه شهری، 9 مورد خارج از حوزه و 22 مورد به روستاها است.

ساران در ادامه با اشاره به اینکه سازمان دارالسلام کاشان یکی از سازمان های خدماتی و تحت پوشش حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری است که با وجود اساسنامه و آئین نامه مالی و اداری مصوب با نظارت هیئت مدیره و به ریاست معاون خدمات شهری شهرداری کاشان اداره می شود افزود: بیش از 50 درصد اموات شهرستان در این سازمان دفن می شوند.

به گفته وی، از زمان دفن اولین متوفی تاکنون بیش از 35 سال می گذرد و با وجود  تعداد قبرستان های زیاد در سطح شهر و همچنین امام زادگان و زیارتگاه های موجود در شهر به علت وجود گلزار مطهر با تدفین بیش از 916 شهید گلگون کفن دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این قطعه وضعیت این آرامستان به مکان مقدس در باور ها و فرهنگ مردم قدر شناس کاشان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: سازمان دارالسلام از رهگذر رایحه دل انگیز شهیدان سرافراز جایگاهی عظیم در فرهنگ مردم کاشان یافته است.

به گفته وی،سازمان دارالسلام کاشان با رحلت حضرت آیت اله یثربی(ره) نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز کاشان در سال 1385 و تدفین پیکر مطهر وی در قطعه شهدا به صورت مداوم محل زیارت جمع کثیری از رهروان راه ولایت است.

سازمان دارالسلام کاشان  با 145 هکتار وسعت در ضلع جنوب شرقی و در فاصله 3 کیلو متری شهر کاشان واقع شده است.

کد خبر : ۳۷۱۵۱۰