خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات فوتبال استان خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا:

آذری مواظب حرف زدنش باشد/او به مجمع توهین کرده است نه من

رئیس هیات فوتبال استان خوزستان گفت: در مورد برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر مسئولان سازمان لیگ باید پاسخگو باشند.

کاظم طالقانی، رئیس هیات فوتبال استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد برگزاری بازی فینال جا حذفی در شهر خرمشهر و اعتراض سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به این تصمیم گفت: در مورد برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر مسئولان سازمان لیگ باید پاسخگو باشند. برای اینکه ما در استان خوزستان که اصراری به برگزاری بازی در خرمشهر نداشتیم. این تصمیمی بود که خود سازمان لیگ بنا به دلایل فرهنگی و بزرگداشت یاد و خاطره آزادسازی خرمشهر گرفته است و به ما هم دستورش ابلاغ شده است. حالا هم که این تصمیم گرفته شده است، به نظرم در شان مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن نیست که بخواهد بخاطر آن به ما حرفی بزند. آقای آذری اگر اعتراضی دارد به سازمان لیگ منتقل کند نه اینکه علیه من حرفی بزند.

او ادامه داد: ایشان گفته زمین چمن مشکل دارد و یا نور ورزشگاه کم است. خوب حرف من این است که سازمان لیگ باید پاسخگوی این موارد باشد، اما جدا از این من می‌گویم که همه چیز در ورزشگاه خرمشهر برای برگزاری بازی فینال جام حذفی فراهم است. استادیوم تازه تاسیس است و همه چیز مناسب و نو است. زمین و نور هم مشکل خاصی ندارد. فکر می‌کنم این تصمیم که بازی در خرمشهر برگزار شود ارتباطی با ما ندارد. من فقط به عنوان رئیس هیات فوتبال استان خوزستان وقتی ازم سوال شد که شرایط برای بازی فراهم است یا نه اعلام کردم که اینجا همه چیز برای برگزاری این دیدار آماده است.

وی همچنین در واکنش به صحبت‌های سعید آذری تصریح کرد: ایشان گفته ما فرق بین جنگ و فوتبال را نمی‌دانیم، در حالی که اصلاً صحبت من این نبود که فوتبال مثل جنگ است. کسی که ادعا دارد در جنگ حضور داشته است باید بداند که برگزاری دیدار فینال جام حذفی در شهر خرمشهر یک کار فرهنگی است و من هم صرفاً بخاطر همین بود که بحث جنگ را مطرح کردم. ما می‌دانیم که جنگ و فوتبال به هم ارتباطی ندارد، اما انجام شدن این دیدار در خرمشهر یک کار ارزشی و قشنگ است. جام حذفی به نام آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود و بهترین کار همین بود که بازی را در خرمشهر برگزار کنند و همه حرف ما همین بود.

طالقانی پیرامون همین موضوع افزود: آذری جای دیگری در صحبت‌هایش در حالی بحث گرمای خرمشهر را مطرح کرده است که ما در برج 5 که اوج گرمای خوزستان است هم دیدارهای لیگ برتر را در خوزستان برگزار می‌کنیم. اگر قرار باشد بخاطر گرما این بازی برگزار نشود که باید کلاً در تابستان هم هیچ دیداری در خوزستان انجام نشود. نمی‌شود که فقط در یک مورد خاص بخاطر گرما بازی را کنسل کرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان در پاسخ به سعید آذری که گفته است از انتخاب طالقانی به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال متاسف شده است گفت: این حرف در حد شخصیت ایشان است و من جوابی ندارم به او بدهم. آذری بداند با این حرف در اصل به مجمع فدراسیون توهین کرده است و باید مواظب حرف زدنش باشد. چون من با رای اعضای مجمع انتخاب شدم. آذری باید بداند که به عنوان یک مدیرعامل نباید اینطوری صحبت کند. ما به ایشان و باشگاه ذوب‌آهن توهین نکردیم و آذری هم حقی ندارد که بخواهد به ما توهین کند. 

 

کد خبر : ۳۷۱۴۶۹