خبرگزاری کار ایران

«الکتروبریکُلاژ» در گالری ایده

یک نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «الکتروبریکُلاژ» در گالری «ایده پارسی» برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه آثار ۱۴ نفر عکاس معاصر به نمایش گذاشته می‌شود. بهزاد اسدی، امیرحسین جباری، بابک جوادزاده، فاطمه حیدری، محمد فرزانه، علی مرادزاده، مصطفی مرادی، بابک مسرتی، سپهر مصری، پویا ملاپناه، ایمان مهتابی، رضا نیازی، مریم هداوند و حمید وفایی ملامحمد هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

در متن معرفی نمایشگاه آمده است: «عکاسی در گذر از فرآیند دیجیتالی‌ شدن، با شرایط جدیدی مواجه بوده و تحولاتی‌گاه انفعالی و‌گاه انقلابی از سر گذرانده است. در جایی بحران واقعیت رخ‌داده در گفتمان این مدیوم، موثق ‌بودن و اعتبار عینی‌ عکس‌ها را خدشه‌دار کرده است و در جایی دیگر همین بحران واقعیت، آزادی و سیالیت بی‌مرزی به تصویر عکاسانه تزریق کرده و آن را از قلمروی «عکس» به سوی «فرا-عکس» و حتی «تصویر دیجیتال» سوق داده است.

این موج بالاآمده از تحولات و بسط‌ یافتگی‌های هیجانی و شورمندانهٔ فرآیند دیجیتال، هنوز نتوانسته است در کرانه‌ای تعیین‌شده و تعریف‌پذیر، صورت‌بندی شده و آرام گیرد و همچنان به‌واسطهٔ تجربه‌گرایی مستمر و‌گاه حتی رادیکالی، در جستجوی معنا یا معناهای جدیدی برای عکاسی است.

 «الکتروبریکُلاژ» تلاشی در جهت شکل‌دهی پروژه‌ای سرهم‌بندی‌شده از «عکس - تصویر» ‌های دیجیتالی و چینش پازل‌هایی از تجربه‌گرایی در ساحت عکاسی و تصویرگری دیجیتال است. آثار این مجموعه بر آن هستند تا با سویه‌های متکثر این تحول تکنیکی و ماهوی در عکاسی رویارو شوند و با نگرشی‌گاه انتقادی و‌گاه همسوگرانه، به تدقیق در آن بپردازند؛ مجموعه‌ای که از فرآیند دست‌کاری و دخل‌ و تصرف در تصویر عکاسانه تا بر ساختِ عکس و حتی شبیه‌سازی وانمودی آن را شامل می‌شود. الکتروبریکُلاژ از منظری دیالکتیکی، از یک‌سو به‌دنبال افزودن وجه عاملیت و سوژگی به فرآیند عکاسی بوده و از دیگر سو، شاید به سوگ از دست‌ رفتن وجه پدیدار‌شناختی عکاسی پیشین نشسته است.»

این نمایشگاه از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خردادماه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، شماره ۲۸ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری روزهای ششم و هفتم خردادماه تعطیل است.

کد خبر : ۳۷۱۴۳۷