خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد:

تخصیص 6 میلیارد ریال اعتبار به خرید تجهیزات اطفاء حریق در لرستان

استاندار لرستان گفت: ۶ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات اطفاء حریق در لرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران افزود: این میزان اعتبار توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین شده که لازم است معاون عمرانی استانداری لرستان آن را بین اداره کل محیط زیست لرستان، منابع طبیعی استان و فرمانداران شهرستان‌ها توزیع کند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران در آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان مسئول خواهند بود، بیان داشت: فرمانداران شهرستان‌های استان باید از هم اکنون برنامه ریزی‌های لازم برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌های استان را انجام دهند.

بازوند اضافه کرد: لازم است جلسات ستاد حوادث و اطفاء حریق به طور مرتب در شهرستان‌ها برگزار شود و باید در این جلسات مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل محیط زیست و مدیرکل مدیریت بحران استان حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد علت آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع لرستان به خاطر عوامل انسانی است، بیان داشت: لازم است برای مقابله با این موضوع آموزش و فرهنگسازی در دستورکار استان قرار گیرد و نقش صدا و سیما در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.

بازوند با اشاره به اینکه سالانه دو هزار و ۶۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان به خاطر آتش سوزی از بین می‌روند، افزود: این میزان خسارات بسیار سنگین و جبران ناپذیر است لذا برای انجام کار فرهنگی در خصوص جلوگیری از آتش سوزی در جنگل‌های استان باید از ظرفیت دهیاران استفاده کرد.

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر سه پل موقت روی رودخانه خرم آباد بوده که باید تا مهرماه امسال تخریب و حذف شوند.

 هوشنگ بازوند افزود: در جریان سیل امسال خرم آباد نقطه بحرانی بود که یکی از دلایل خسارت این حادثه، وجود پل‌های موقت بر روی رودخانه شهر بوده است.

وی با بیان اینکه رودخانه لرستان به جای فرصت به تهدید تبدیل شده، اظهار کرد: پیگیری پل‌های موقت خرم آباد از سال ۹۳ در دستور کار بوده که در این راستا هفته گذشته یک پل موقت حذف و پل اصلی زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

استاندار لرستان خواستار جمع آوری پل‌های موقت توسط شهرداری خرم آباد، گفت: خسارات وارده به منازل واقع در می‌دام امام (ره) این شهر به دلیل وجود پل‌های موقت بر روی رودخانه و ورود آب این منازل بود.

بازوند ادامه داد: نباید مشکلات ترافیکی شهر را با نابودی رودخانه انجام مصوبات غیرکار‌شناسی رفع کرد چراکه طرح جامع ترافیکی بر مبنای احداث پل‌های موقت شکل نگرفته است.

وی همچنین با انتقاد از بی‌توجهی به ارزش رودخانه خرم آباد، اضافه کرد: نباید مشکلات مدیریت شهری از جمله دفع فاضلاب و پسماند را با رودخانه حل کرد بلکه باید اقدامی در دستور کار قرار داد تا مردم بتوانند با این این نعمت خدادادی زندگی کنند.

استاندار لرستان با تاکید بر بازسازی دو کیلومتر از رودخانه خرم آباد در سالجاری گفت: باید از رودخانه برای ایجاد فرصت‌های گردشگری استفاده کرد.

کد خبر : ۳۷۱۴۲۸