خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران:

جشنواره نمایشنامه‌نویسی نفت راه‌اندازی می‌شود

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با راه‌اندازی و شکل‌دهی جشنواره نمایشنامه‌نویسی نفت در حال مهیاکردن بستر مناسبی برای تولید آثار فاخر در حوزه نمایشنامه‌نویسی در سطح کشور هستیم.

به گزارش ایلنا، سید پیروز موسوی ظهر امروز در آیین جشن اردیبهشت تئاتر در گناوه اظهار کرد: امروز هنرمندان تئاتر استان بوشهر نشان داده‌اند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تئاتر استان بوشهر وجود دارد افزود: چند سالی است که توانسته‌ایم با راه‌اندازی جشنواره تئاتر دینی و تئاتر کودک با مرکزیت جزیره خارگ گامی مهم در این زمینه برداریم.

موسوی تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم تئاتر امروز ایران تولید متون نمایشی است که با راه‌اندازی و شکل‌دهی جشنواره نمایشنامه‌نویسی نفت در حال مهیاکردن بستر مناسبی برای تولید آثار فاخر در حوزه نمایشنامه‌نویسی در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر، جشنواره تئاتر کارگاهی و اتود در گناوه به‌عنوان نمونه‌ای از توانمندی‌های هنرمندان استان بوشهر خواستار توجه و حمایت از این  فعالیت‌های هنری شد.

موسوی فعالیت‌های مجموعه هنری ایلیا را که با ایجاد کانون‌ها و انجمن‌های خصوصی به دنبال خدمات فرهنگی به هم استانی‌ها هستند را ستود و گفت: سعی می‌کنیم که از این نوع فعالیت‌ها حمایت کنیم.

دبیر برگزاری همایش اردیبهشت تئاتر در گناوه نیز در این نشست گفت: امروزه فضای فرهنگی و هنری ما نیاز به کسانی دارند که در عمل همراه با هنرمندان و جامعه فرهنگی استان باشند.

هنرمند و پژوهشگر حوزه تئاتر نیز گفت: سید پیروز موسوی به‌عنوان مدیری که در کنار فعالیت شبانه‌روزی در حوزه انرژی و وزارت نفت در حوزه‌های فرهنگی و هنری دغدغه‌های زیادی دارد.

محمد مظفری تصریح کرد: خوشحالیم امروز از فردی تجلیل می‌کنیم که در عمل نشان داده که همراه و یاور هنرمندان تئاتر استان بوشهر است.

وی افزود: راه‌اندازی جشنواره‌های مختلف تئاتری با موضوع کودک، دین، دفاع مقدس و نمایشنامه‌نویسی در جزیره خارگ و عسلویه از جمله یادگارهای این مدیر فرهنگ دوست است.

در پایان این مراسم از بیش از 60 نفر از هنرمندان تئاتری تقدیر به عمل آمد.

همچنین در جشن اردیبهشت تئاتر که به همت مجموعه فرهنگی و هنری ایلیا و با حضور هنرمندان تئاتر استان برگزار شد از سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به خاطر حمایت از هنر تئاتر در استان بوشهر به‌صورت ویژه تجلیل به عمل آمد.

کد خبر : ۳۷۱۴۱۲