خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت ساری:

ضرورت ترویج زایمان طبیعی در میان مادران

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۳۹۷

رئیس مرکز بهداشت ساری ، اظهار داشت: می طلبد تا برای سلامت مادران باردار فرهنگ زایمان طبیعی در جامعه و بین مادران باردار نهادینه شود

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، عقیل برزگر در نخستین جشنواره استانی  زایمان طبیعی  که در سالن همایش اداره کل ارشاد مازندران برگزار شد ، اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه ترویج زایمان طبیعی میان مادران است.
وی  افزود: امروز در همه دنیا زنان باردار به سمت زایمان طبیعی می روند بنابراین می طلبد تا زنان جامعه ما نیز باید به این سمت تشویق شوند.
رئیس مرکز بهداشت ساری، گفت: زایمان طبیعی شرایط خوبی برای مادران فراهم می کند که تلاش کردیم کلاس های آموزشی را در مراکز بهداشتی  افزایش دهیم.
برزگر تصریح کرد: در کلاس های آموزشی بانوانی که قبل از سنین ازدواج هستند و ازدواج کردن و تمایل به  بارداری دارند فواید و مزایای زایمان طبیعی به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود :باید مادران آینده بدانند بعد از زایمان طبیعی مادر می تواند بسار راحت تر فعالیت های روزانه  خود را انجام دهد و میزان خونریزی بعد از زایمان طبیعی نیزبسیار کمتر از زایمان  سزارین است.
مدیر مرکز بهداشت ساری گفت:در دو سال گذشته  میزان سزارین 80 درصد بود که در سال گذشته  به 78 درصد رسید که نشان می دهد زنان و مادران به سمت زایمان طبیعی تمایل دارند.
برزگر افزود: شهرستان ساری  در استان بالاترین نرخ سزارین را دارد که  باید با آموزش های بیشتر و کیفی تر میزان سزارین را کاهش دهیم.
 
نمایشگاه پرستاری،مامایی و بهداشت با بیش از 50 غرفه تا عصر امروز برای عموم در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران به نمایش گذاشته شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز