خبرگزاری کار ایران

«ماجرای یک شب بارانی» در وب‌سایت‌های خارجی تمجید شد

در پی موفقیت فیلم کوتاه «ماجرای یک شب بارانی» به کارگردانی مهدی فرد قادری در جشنواره‌های آمریکایی چندین وب‌سایت به خبررسانی و تمجید از این سکانس- پلان ۲۴دقیقه‌ایپرداختند.

به گزارش ایلنا، وب‌سایت معتبر «cinemawithoutborders. com» در گزارشی به جایزه اخیر این فیلم در جشنواره اطلس آمریکا پرداخته و نوشته است: «ماجرای یک شب بارانی» پس از گرفتن چندین جایزه مهم در آمریکا، این بار موفق شد جایزه بهترین فیلم‌بردار را از جشنواره اطلس به دست آورد. قطعاًستاره این فیلم مهدی فرد قادری است که در نقش نویسنده، کارگردان و بازیگر در «ماجرای یک شب بارانی» ظاهر شده است.

در ادامه این مطلب آمده است :این فیلم به‌خوبی نشان می‌دهد چگونه زندگی مردی مسن و تنها با ورود اعضای خانواده‌اش دچار تغییر می‌شود. «ماجرای یک شب بارانی» توسط انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده است که به جوانان ایرانی علاقه‌مند به عکاسی، انیمیشن و فیلم‌سازی کمک می‌کند. این موسسه در آموزش سینما هم فعالیت دارد.

در ادامه گزارش این وب‌سایت آمده است: حضورهای گسترده این فیلم در جشنواره‌هایبین‌المللیبی‌شکچشم‌اندازدرخشانی برای مهدی فرد قادری خواهد داشت، چراکهاین فیلم تاکنون موفق به دریافت جوایز مهمی همچون جایزه بهترین فیلم جشنواره سن پدرو لس‌آنجلس و جایزه بهترین فیلم جشنواره کلونی اوهایو شده است. «ماجرای یک شب بارانی» اخیراً «از جشنواره اطلس جایزه گرفته است که کمپانی‌ای مستقل حامی آن است و به پخش فیلم‌های سینمایی و کوتاه می‌پردازد.

همچنین وب‌سایت روسی‌زبان «cyna. news» در گزارشی به موفقیت‌های این فیلم پرداخته و نوشته است: «ماجرای یک شب بارانی» فیلم معروف ایرانی است که به کارگردانی مهدی فرد قادری ساخته شده است و اخیراً موفق به دریافت جایزه از جشنواره اطلس امریکا شده است. «ماجرای یک شب بارانی» در حال حاضر در جشنواره‌های مختلف به نمایش درمی‌آید و برنده بسیاری از جوایز در سراسر جهان ازجمله جایزه بهترین فیلم جشنواره‌های سن پدرو لس‌آنجلس، سینمای جدید هالیوود و کلونی اوهایو است. در انتهای گزارش این وب‌سایت آمده است: فیلم بیست‌وچهاردقیقه‌ای «ماجرای یک شب بارانی» توسط انجمن سینمای جوانان تهیه شده است و به داستان تولد پیرمردی می‌پردازد که با ورود اعضای خانواده‌اش دچار تحول می‌شود. جشنواره اطلس توسط کمپانی‌ای برگزار می‌شود که فروشفیلم‌هایی در ژانرهای مختلف را به عهده دارد.

مهدی فرد قادری پیش از ساخت فیلم سینمایی «جاودانگی»، فیلم‌های کوتاه پلان-سکانس «تناوب»، «دایره‌های معکوس» و «ماجرای یک شب بارانی» و همچنین دو فیلم تجربی «گرامافون» و «روایت آینه‌ایداستان‌های ساده» و مستند «زندگی خورشید» را کارگردانی کرده است. وی اخیراً ساخت فیلم کوتاه «گلدانی که پاییز می‌شود» را به اتمام رسانده است. فیلم‌هایفرد قادری تاکنون در بیش از شصت جشنواره ملی و بین‌المللی به نمایش درآمده و موفق به کسب بیش از سی‌وپنج جایزه شده‌اند.

کد خبر : ۳۷۱۳۷۰