خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

دولت دخالتی در افزایش حقوق بازنشستگان نکند

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۳۶۲

دبیر اتحادیه پیشکسوتان خانه کارگر تاکید دارد که میزان افزایش حقوق بازنشستگان باید با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی شان محاسبه شود.

حسن صادقی در گفتگو با ایلنا با انتقاد از نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های گذشته دولت با بی‌توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مانع از افزایش حقوق بازنشستگان مطابق درصدی پیشنهادی هیات مدیره تامین اجتماعی شد و در نتیجه مستمری بازنشستگان به جای هفده درصد پانزده درصد زیاد شد.

این اظهارات در حالی است که پیش از این روز گذشته «حسن زدا» معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه منابع مالی مورد نیاز برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین شده است، گفت: مستمری بازنشستگان این سازمان همزمان با پرداخت حقوق خرداد ماه افزایش می‌یابد.

در این رابطه صادقی با تاکید بر اینکه منابع و سبد هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی مشخص است، اظهار داشت: انتظار داریم دولت به جای مداخله‌گری در افزایش ناچیز دستمزد بازنشستگان سیاست‌های حمایت گرانه اتخاذ کند و از خود بپرسد که چرا هر سال که این افزایش ابلاغ می‌شود با دخالت در تصمیمات هیات مدیره آن را جرح و تعدیل می‌کند.

وی افزود: دولت به انحا مختلف حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری و لشگری را به هر صورتی که می‌خواهد افزایش می‌دهد اما وقتی پای بازنشستگان تامین اجتماعی به میان می‌آید خست به خرج می‌دهد و نرخ تورم و هزینه‌های زندگی را در افزایش حقوق بازنشستگان در نظر نمی‌گیرد.

صادقی با تاکید بر اینکه دولت‌ موظف است طلب سازمان تامین اجتماعی را بابت سرانه درمان واریز کند افزود: متاسفانه دولت‌های پس از انقلاب مانند دولت‌های پیش از انقلاب به استقلال سازمان اجتماعی احترام نمی‌گذارند و درکی از این ندارند که باید حمایت را جایگزین دخالت کنند و به بی‌عدالتی پایان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز