خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو؛

امضای تفاهم نامه ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی بین مپنا و شرکت برق حرارتی

محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در مراسم امضا تفاهم نامه ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی اظهار داشت:براساس این تفاهم نامه 5 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی با راندمان بالا توسط شرکت مپنا تولید خواهد شد که توسط شرکت تولید نیروی برق حرارتی به نمایندگی از دولت خریداری خواهد شد.

به گزارش ایلنا،  طرزطلب تاکید کرد: این تفاهم نامه براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی؛ افزایش راندمان و ارتقای تکنوژی ساخت تجهیزات نیروگاهی تا 3 ماه آینده وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مپنا پیش ازانعقاد این تفاهم نامه، امور مربوط به  بخش بخار نیروگاه بندرعباس را آغاز کرده است و امیدواریم عملیات اجرایی آن سریعتر آغار گردد .

وی با تاکید برانتقال تکنولوژی های پیشرفته به داخل کشور، خاطرنشان کرد: راندمان فعلی نیروگاه های حرارتی کشور 35 درصد است که امیدواریم تا 40 درصد در بخش گار و 58 درصد در بخش سیکل ترکیبی ارتقا یابد.

طرزطلب اظهار امیدواری کرد: منابع مالی مربوط به احداث نیروگاه های مذکور با حمایت وزارت  نیرو محقق گردد .

علی آبادی، مدیرعامل شرکت مپنا نیز در جریان امضای تفاهم نامه اظهار داشت: مساله تامین امنیت برق از حساسیت ویژه ای برخوردار باشد.

وی با اشاره به موقعیت و جایگاه ویژه ایران در تامین برق داخل کشور نسبت به کشورهای دیگر، تاکید کرد:ضروری است تا در زمینه تامین برق از انواع تکنولوژی ها و توربین های مختلف استفاده شود.

مدیرعامل شرکت مپنا  از ساخت مدلهای جدید توربین های نیروگاهی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: هم اکنون در زمینه توربین های بادی، تا 70 درصد از تکنولوژی های  ساخت داخل استفاده شده است.

 

کد خبر : ۳۷۱۳۳۹