خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی:

روزنه امید کارگران ساختمانی مسدود نشود/ بیمه ساختمانی‌ها در پیچ و خم کاغذبازی

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۳۲۲

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی می گوید: یا وجود معضلات بسیار کارگران ساختمانی، از آبان ماه سال گذاشته هیچ سهمیه ای به بیمه این کارگران اختصاص داده نشده است.

«محمدرضا داوری»، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان رضوی در گفتگو با ایلنا با بیان این مطلب که در حال حاضر ۲۳ هزار نفر کارگر ساختمانی در خراسان رضوی در انتظار بیمه هستند گفت: از ماه ۸ سال گذشته به کارگران ساختمانی سهمیه بیمه اختصاص داده نشده است.

وی افزود: لیست طولانی منتظران بیمه، مشکلاتی در بخش ساختمان به وجود آورده است و تشکل‌ها نیز هرچه پیگیری می‌کنند، سازمان تامین اجتماعی کشور پاسخگو نیست.

این فعال صنفی کارگران ساختمانی در ادامه گفت: نوربخش مدیر عامل تامین اجتماعی پیش‌تر اعلام کرده که یک میلیون و صدهزار نفر کارگر ساختمانی از سال ۸۹ تا سال ۹۴ بیمه شده‌اند در حالی که در عمل این اتفاق هرگز صورت نگرفته است و فقط حدود ۷۰-۸۰ هزار کارگر ساختمانی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند.

داوری با اشاره به وعده‌های مکرر وزیر کار گفت: اکنون دو ماه از سال جدید گذشته و هنوز هیچ یک از این وعده‌ها محقق نشده و در مورد بیمه کارگران ساختمانی هیچ اقدام موثری انجام نشده است.

وی ادامه داد: مسئولان باید تدبیری بیاندیشند که روزنه امید کارگران ساختمانی و اطمینان آن‌ها به مسئولان مسدود نشود.

عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور افزود: معضلات کارگران ساختمانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و کمبودهای معیشتی منحصر به فرد است ولی با این وجود اهتمام جدی برای پاسخگویی به مطالبات آن‌ها در فرادستان دیده نمی‌شود.

داوری در پایان در ارتباط با چگونگی اجرایی شدن آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور برای کارگران ساختمانی گفت: حمایت‌های اجتماعی از کارگران ساختمانی در ابتدای راه است و بدیهی است تا زمانی که معضل بیمه حل نشود، سخن گفتن از آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور محلی از اعراب ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز