خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با ایلنا:

کنکور ۹۵ تعیین تکلیف شد/ تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در آزمون امسال

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۲۷۶

با تصویب نمایندگان مجلس، سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۹۵ به صورت مثبت اعمال خواهد شد و برای سال آینده نیز کمیسیون آموزش بار دیگر ابعاد طرح را مورد بررسی قرار خواهد داد.

قاسم جعفری (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، از رای مثبت مجلس به طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش خبر داد و گفت: سوابق تحصیلی (دروس دوره سه ساله آخر متوسطه)، با توجه به نزدیک به بودن به کنکور ۹۵ و جلوگیری از تصمیمات عجولانه، امسال در آزمون‌های سال ۹۵ اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه البته سال آینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابعاد این طرح را باید بار دیگر مورد بررسی قرار دهد، گفت: با اضافه شدن این تبصره، این قانون فقط در سال ۹۵ اجرا می‌شود و برای ادامه اجرای آن باید بررسی‌های کار‌شناسانه انجام شود.

گفتنی است؛ نمایندگان با تصویب ماده واحده این طرح مقرر کردند؛ بند الف ماده یک قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۲ به شرح زیر اصلاح شود:

الف ـ سابقه تحصیلی: نمرات تعدادی از دروس دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی است که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

۲ ـ بند «ب» ماده ۳ قانون (وظایف و اختیارات شورای سنجش و پذیرش) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ت ـ اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تاثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی (متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات سراسری، نهایی و استاندارد) آزمون عمومی و ازمون اختصاصی در سنجش.

تبصره ـ این قانون از تاریخ تصویب، لازم الاجرا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز