خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان استانداری زنجان:

انتخاب نام مناسب برای فرزندان فرهنگسازی شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۲۶

مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری زنجان با اشاره به اهمیت خانواده در انتخاب نام برای فرزندان خود گفت: نام های مذهبی بر ریشه اعتقادی افراد تاثیر چشمگیری دارد.

زنجان ـ‌ ایلنا: مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری زنجان گفت: آمارها نشاندهنده انتخاب نامهای مناسب در استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آذر آوازه مدیر کل امور بانوان استانداری ظهر امروز(25دی) در نشست تخصصی هم اندیشی مهندسی نام در ثبت احوال استان گفت: آمارها نشانگر نام های مذهبی و مطلوب در استان بوده است..

این مقام مسئول با بیان اینکه اسامی که خانواده ها برای فرزندان خود انتخاب می کنند باید محتوای مثبتی داشته باشد، تصریح کرد: نام مناسب تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت افراد دارد.

وی با اشاره به اینکه افراد با توجه به اسم خود همانند سازی می کنند، خاطرنشان کرد: نام های مذهبی بر ریشه اعتقادی افراد تاثیر چشمگیری دارد.

آوازه با بیان اینکه با بررسی های صورت گرفته اسم هایی که افراد از شنیدن آن رضایت کامل را دارند در هورمون های خون آن ها اثرمثبت می گذارد، اذعان کرد: اسلام از بدو ظهور تاکید بسیاری بر نامگذاری مناسب بر روی فرزندان داشته است.

مدیر کل امور بانوان استانداری در ادامه گفت: ادای کلمات مذهبی در سلامتی روح افراد تاثیر شایانی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استانی که به نام پایتخت شور و شعور حسینی نام گذاری شده است از اسامی بسیار مناسبی برای فرزندان خود انتخاب کرده اند، خاطرنشان کرد: خانم ها در خانواده تاثیر بیشتری در نامگذاری فرزندان دارند.

وی ادامه داد: مسئولین باید در نهادینه کردن نام های مذهبی و پر محتوا نهایت تلاش خود را انجام دهند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه خانواده ها با انتخاب نام های مناسب می توانند به شخصیت سازی فرزندان کمک کنند، افزود: فرهنگ نام مناسب در استان باید نهادینه شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز