خبرگزاری کار ایران

فیروزی در گفت‌وگو با ایلنا:

امکان ندارد با یک چک، دو میلیارد تومان در اختیار نماینده‌ای قرار گیرد

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارهای حوزه‌های وزارتی و سازمانی ردیف بودجه‌ای دارند و دولت به‌دقت نحوه هزینه‌کرد بودجه را رصد می‌کند و به هیچ عنوان این‌گونه نیست که با یک چک، مبلغ ۲ میلیارد تومان در اختیار کسی قرار گیرد.

محمد فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد از اتهام‌زنی یکی از فعالان سیاسی استان اصفهان علیه او درخصوص دریافت چک‌هایی به مبلغ ۲ میلیارد تومان ازسوی سایت هسته‌ای نطنز به‌عنوان کمک به شهر‌ها و روستاهای اطراف، اعلام کرد: این مسئله کذب محض است و درخواست دارم که اگر مدارکی دارند، ارائه کنند.

او گفت: قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کنم، چراکه به عنوان وکیل مردم نطنز خود را مسئول می‌دانم و حتماً پاسخ مناسب به این اتهام‌زنی‌ها را به مردم نطنز خواهم داد.

نماینده مردم نطنز در مجلس نهم در تشریح سازوکار تخصیص بودجه‌های عمرانی خاطرنشان کرد: اعتبارهای حوزه‌های وزارتی و سازمانی ردیف بودجه‌ای دارند و دولت به‌دقت نحوه هزینه‌کرد بودجه را رصد می‌کند و به هیچ عنوان این‌گونه نیست که با یک چک مبلغ ۲ میلیارد تومان در اختیار کسی قرار گیرد.

فیروزی با اشاره به تصویب طرحی در زمان دولت دوم احمدی‌نژاد درخصوص تخصیص یک‌درصد بودجه هسته‌ای جهت عمران و آبادانی مناطقی که در آن فعالیت‌های هسته‌ای انجام می‌شود، گفت: باتوجه به این‌که بنده به ‌عنوان نماینده مردم نطنز پیگیر تصویب این طرح بودم، هنگامی که طرح در دولت قبل به اجرا درآمد و همچنین در زمان دولت فعلی، بنده در جریان نحوه هزینه‌کرد این بودجه یک‌درصد قرار گرفتم و درباره نحوه هزینه‌کرد آن نظر مشورتی دادم.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس نهم ادامه داد: با این حال، این‌که کسی پولی از کسی بگیرد، به هیچ‌عنوان صحت ندارد و درخصوص تخصیص بودجه یک‌درصدی به نطنز نیز بنده صرفاً‌ در جریان نحوه هزینه‌کرد این مبلغ ۲ میلیارد تومانی قرار گرفتم.

او همچنین در واکنش به این‌که او را نماینده‌ای اصلاح‌طلب معرفی کرده‌اند، یادآور شد: البته من هم همچون بسیاری دیگر از مجلس نهم، حامی دولت بودم چرا که آقای روحانی منتخب مردم بودند و مقام معظم رهبری حکم رئیس جمهور را تنفیذ کرده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جریان‌ها و تفکرات سیاسی در ایران آن‌چنان پایه و بنیان اساسی ندارند، گفت: من به‌عنوان یک نماینده مستقل وارد مجلس شدم و در جریان انتخابات مجلس دهم نیز همچنان مستقل شرکت کردم.

او گفت: در مناطقی همچون نطنز، مردم بیشتر قومی و منطقه‌ای رای می‌دهند و بر اساس جریان‌های سیاسی رای نمی‌دهند.

فیروزی ضمن تکذیب آن‌چه علیه او اعلام شده، خطاب به اتهام‌زنندگان گفت: کاش اطلاعات‌مان را درباره بودجه‌نویسی بیشتر کنیم. این مدعیات کذب محض است و اگر مدارکی دارند، ارائه کنند و من نیز پیگیری خواهم کرد و قطعاً پاسخ مناسب را به اتهام‌زنندگان خواهم داد.

کد خبر : ۳۷۱۱۴۰