خبرگزاری کار ایران

راهیابی تیم دانشجویی ACM دانشگاه پیام نور بوشهر به مسابقات غرب آسیا

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۹۸۹

مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه پیام نور بوشهر گفت:‌ تیم دانشجویی (ACM) دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر موفق به راهیابی به مسابقات غرب آسیا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر، ابراهیم صحافی‌زاده صبح امروز در جمع مدیران دانشگاه پیام نور بوشهر اظهار داشت: نخستین دوره مسابقات ملی دانشجویی ACM با شرکت دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور در بابل برگزار شد.

وی افزود:‌ در این دوره از مسابقات 22 تیم از دانشگاه پیام نور و بیست تیم از سایر دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و آزاد شرکت داشتند که تیم دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر توانست در بین دانشگاه‌های پیام نور مقام سوم و در مجموع مقام سیزدهم کشور را کسب کند و به مسابقات غرب آسیا که به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد، راه یابد.

مدیر گروه رشته کامپیوتر دانشگاه پیام نور بوشهر گفت: تیم acm دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر با حضور سه نفر از دانشجویان به نام‌های کیوان آذرشب، محمدحسین زنده‌پی و احمد مزارعی کلاس‌های آموزشی منظمی زیر نظر خانم اسماعیلی برگزار کرد و توانست برای حضور در این مسابقات آمادگی لازم را کسب کند.

صحافی‌زاده در خصوص مسابقات acm گفت: مسابقه‌ برنامه‌نویسی دانشجویی ACM بزرگ‌ترین مسابقه‌ برنامه‌نویسی است که از سال 1977 برگزار می‌شود و تأکید آن بر تقویت کار گروهی، مهارت‌های برنامه‌نویسی و توان حل مسئله در بین دانشجویان رشته‌های مرتبط با علوم و مهندسی کامپیوتر است.

وی افزود: این رقابت علمی بین‌المللی که در نوع خود معتبرترین محسوب می‌شود، دانسته‌های علمی، مهارت‌های برنامه‌نویسی و توان کار گروهی دانشجویان را به رقابت می‌گذارد. مؤسسه ACM در سال 1947 تأسیس شد و نخستین جامعه‌ علمی و آموزشی علوم و مهندسی کامپیوتر در دنیا محسوب می‌شود، این مسابقه هر سال در چند مرحله در سطح جهان برگزار و مراحل ابتدایی توسط دانشگاه‌ها به‌طور داخلی، مرحله‌ بعد توسط سایت‌های منطقه‌ای و مرحله‌ نهایی آن توسط انجمن جهانی ACM برگزار می‌‌شود.

مدیر گروه رشته کامپیوتر دانشگاه پیام نور بوشهر بیان کرد: دانشگاه صنعتی شریف نیز متولی برگزاری یکی از مسابقات منطقه‌ای آسیا تا سال 1389 بوده است، اما پس از این سال سهمیه مسابقات منطقه‌ای ایران به دانشگاه تهران منتقل و مسابقات سال 1390 به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد اما در سال 1391 مجدداً دانشگاه صنعتی شریف اقدام به برگزاری این مسابقه کرد و تا به حال نیز این مسابقات در این دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز