خبرگزاری کار ایران

علی جنتی در پاسخ به لغو کنسرت در مشهد؛

بنده در حد بضاعت خودم با رئیس قوه قضائیه مکاتبه کردم

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۸۱۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنده در حد بضاعت خودم با رئیس قوه قضائیه مکاتبه کردم ایشان هم به دادستان مشهد و دادستان های استان ابلاغ کردند.

به گزارش ایلنا، علی جنتی  در حاشیه همایش «شاهنامه پس از شاهنامه» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردوسی را می توان احیاگر زبان فارسی دانست، خدمتی که می توان در جهت معرفی فردوسی انجام داد برگزاری همین مراسم طی ۲ سال اخیر است که امیدواریم این برنامه استمرار پیدا کند.

وی تصریح کرد: بنیادی نیز تحت عنوان بنیاد حکیم فردوسیرنیز مراحل نهایی خودش را طی می کند که این امر می تواند به کانونی برای معرفی هر چه بیشتر شاهنامه فردوسی و مرکزی برای تجمع دانش پژوهان، فردوسی شناسان و شاهنامه پژوهان باشد و کساتی که در این زمینه فعالیت می کنند بتوانند در داخل و خارج کشور این مهم را محقق سازند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد رشته «فردوسی پژوهی» در دانشکاه ها تصریح کرد: در این خصوص وزارت علوم و دانشگاه ها باید تصمیمات لازم را اخذ کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر لغو کنسرت کلهر در مشهد افزود: این مساله ناشی از دخالت های دادستانی است که بیشتر در این جا این اتفاق ها می افتاد، بنده در حد بضاعت خودم با رئیس قوه قضاییه مکاتبه کردم ایشان هم به دادستان مشهد و دادستان استان ها ابلاغ کردند، حال این افراد به تشخیص خودشان عمل می کنند، البته قوه قضائیه حق خودش می داند که حتی یک دادیار بتوان فردی را دستگیری و یا کاری را توقیف و یا جایی را مهر و موم کند. ما مجوز می دهیم، حمایت هم می کنیم آقای استاندار و فرمانداران شهرها باید حمایت کنند.

جنتی با تاکید بر اینکه نظارت سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی در کل کشور پر رنگ است، یادآور شد: ما معمولا به خاطر وجود حرم مطهر در شهر مشهد و استان خراسان رضوی به موسیقی های سنتی همراه با اشعار حافظ، نظامی، فردوسی، رودکی مجوز می دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز