خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه:

دشمنان را تا دریای سرخ و مدیترانه عقب راندیم

یادواره شهدای یگان‌های زرهی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان فارس با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه فجر فارس، فرمانده ارشد نظامی ارتش در فارس و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران یگان‌های زرهی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی در یادواره شهدای زرهی استان فارس گفت: شهدا در پرتو ولایت فقیه صحنه‌های نبرد را به میدان مواجهه عاشقانه و عاشورایی فرزندان امت اسلام تبدیل کرده‌اند.

او با یادآوری اینکه استان فارس مهد پرورش عالمان بزرگ، مجاهدان صف شکن و شهیدان جاودانه است، گفت: فارس در تصویرگری هویت نوین ایران اسلامی به‌عنوان یک کشور مقاوم، حق‌جو و عدالت‌طلب نقشی تعیین‌کننده ایفا کرده و در تکامل نقشه افتخار و اقتدار این ملت تأثیری تعیین‌کننده دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه خانواده‌های شهدا نماد صبر، استقامت و شکوه ملت ایران در عرصه رویارویی با استکبار جهانی هستند، گفت: خانواده‌های شهدا چشم و چراغ ملت بزرگ ایران هستند و به‌واسطه وجود ایشان خداوند رحمت خود را بر ملت‌های مسلمان جاری کرده است، شهدا به آرزویشان رسیدند و این در حالی است خانواده‌های شهدا آروز‌هایشان را فدا کردند، این کار بسیار بزرگی است.

او با تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زرهی، گفت: با شهادت شهیدان، لباس عزت بر تن ملت ایران پوشانده شد، آن‌ها در آتش سوزان تانک‌ها سوختند و شعله‌های فروزانی برای حرکت ملت ایران به‌سوی منزلت، استقلال و کرامت ساختند، هویت و عزت ایران محصول فداکاری فزرندان ملت و صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدا بر تحمل سختی‌هاست، بر اساس سنت الهی، آسایش جوامع از پس تحمل سختی‌ها آشکار می‌شود.

سردار سلامی با بیان اینکه میلاد امام حسین (ع) تولد تمام فضیلت‌ها و نشان دهنده مفهوم زنده حقیقت ایمان، آگاهی، عطوفت، روح جهاد، عدالت و پاسداری از اسلام است، گفت: اینکه شخصیت بزرگی نظیر امام حسین (ع) که نور هستی است برای دفاع از اسلام شهید شود، نشان دهنده شکوه و بزرگی دفاع و پاسداری از اسلام و حجتی برای ما است.

او افزود: ما به توپ، تانک و موشک نمی‌بالیم بلکه به وجود مردانمان می‌بالیم که سرشار از جوانمردی هستند، مردانی که از حضرت ابوالفضل (ع) مردانگی، مهر و وقار را آموخته‌اند، از حضرت علی اکبر (ع) حضور در قلب میدان نبرد را آموخته‌اند و مادران ایشان نیز از حضرت ام‌البنین صبر را یاد گرفته‌اند، این‌ها سرمایه‌های عظیم تمدنی هستند که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پرچمدار پی‌ریزی ساختمان آن هستند تا برای همیشه مسلمانان جهان از شَر سیطره استکبار نجات پیدا کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه قرآن برای مسلمان آزادی، عزت، شرف و استقلال قائل است، گفت: ما به دنبال بازیابی این عزت هستیم و از پا نخواهیم نشست، اگر هنوز کاروان شهدا را می‌بینیم که بر روی دستان مردم وفادار و متدین تشییع می‌شوند این برای بازیابی هویت اسلامی از دست رفته مسلمانان است و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به‌دنبال بازیابی شکوه مسلمانان هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه شهدا در آسمان حقیقت امت اسلام، ستارگان هدایت‌کننده هستند، گفت: مسیرهای سختی را طی کرده‌ایم و مسیرهای سختی را هم پیش رو داریم، البته آشکارا رحمت الهی را در این مسیر‌ها دیده‌ایم.

او ادامه داد: ملت ایران در پرتو اسلام، قرآن و هدایت ولایت فقیه در طول ۳۸ سال انواع تهاجمات جهانی نظیر جنگ تحمیلی هشت ساله، محاصره اقتصادی، تهاجمات فرهنگی، عملیات روانی و جنگ‌های نیابتی را تجربه کرده و در عین حال اَمن و رو به آبادانی و پیشرفت ایستاده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران در مقابل بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ سربلند ایستاده و تحمیل‌کننده اراده بر دشمنان بزرگ است، گفت: اخیراً نمونه کوچک این ایستادگی و سربلندی را در مواجهه تفنگ‌داران نیروی دریایی سپاه با نیروی دریایی آمریکا و تقابل عزت با ذلت را مشاهده کردیم و این تصویر یک شکوه بود به گونه‌ای که همه ببینند و قضاوت کنند که در ایران روحیه ایستادگی موج می‌زند؛ فرزندان ما کمر استکبار را شکسته‌اند و ما در عین حال که جنگیده‌ایم، پیشرفت کرده‌ایم و این ثمره خون شهیدان ماست.

او با تاکید بر اینکه سه عامل اصلی اسلام، رهبری و مردم اساس همه توفقیات و پیروزی‌های ملت ایران هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) سازنده نقشه راه پی‌ریزی تمدنی هستند که به ظهور متصل خواهد شد و جهان را از عدل، قسط و داد پُر خواهد کرد؛ این نقشه راه سعادت ماست و جز این هیچ راه دیگری وجود ندارد.

سردار سلامی با اشاره به آیات قرآن گفت: کفار و مشرکان اگر ظفر یابند هیچ عطوفت و تعهدی نسبت به ما ندارند، ما تجلی این آیات را امروز در رفتار آمریکایی‌ها نسبت به برجام می‌بینیم لذا منطق رهبر انقلاب (مدظله العالی) منطق وحی است و اینکه ایشان می‌فرمایند به دشمن بی‌اعتمادیم‌‌ همان است که قرآن می‌گوید و این کتاب آسمانی حق مطلق است.

او ادامه داد: اینکه فکر کنیم سعادت ما در خوش‌بینی نسبت به دشمنان و رضایت دشمنان است، خلاف منطق قرآن است و مقامات سیاسی باید بر اساس منطق قرآن با دشمنان رفتار کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) مجاهدان مهاجری هستند که جهاد را بر همه چیز ترجیح داده و تاج افتخار این ملت به‌شمار می‌روند، گفت: اساس پیروزی‌های ملت ایران در برابر استکبار جهانی در یکپارچگی سه حقیقت اسلام، رهبری و مردم نهفته است و انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها دشمنان را عقب رانده است چنانچه زمانی دشمنان پشت کرخه و کارون بودند اما اکنون در دریای سرخ و مدیترانه هستند و این یک سنت الهی است که مسلمانان هرگاه جهاد کنند خداوند ایشان را یاری می‌کند.

کد خبر : ۳۷۰۶۹۳