خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کانون کشوری انجمن های دفاتر پیشخوان:

رتبه ایران در شاخص‌های دولت الکترونیک خوب نیست

دبیرکل کانون کشوری انجمن‌های دفا‌تر پیشخوان گفت: رتبه ایران در شاخص‌های دولت الکترونیک خوب نیست.

به گزارش ایلنا، فلاح؛ در همایش «هم‌اندیشی سالیانه مدیران دفا‌تر پیشخوان خراسان رضوی» که دیشب در سالن همایش‌های هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان پست جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر ساختار دفا‌تر پیشخوان دولت را تهدید می‌کرد، اما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توانستند صدای ما را به گوش مسئولین برسانند، در غیر این صورت تمامی زحمات بخش خصوصی که دولت باید از آن حمایت می‌کرد، از بین می‌رفت.

دبیر کل کانون کشوری انجمن‌های دفا‌تر پیشخوان خدمات دولت افزود: از آنجایی که مجلس نهم روزهای پایانی خودش را سپری می‌کند از تمامی نمایندگان خواستاریم با یک نگاه بی‌طرفانه زمینه حذف تبصره ۲ ماده ۲۶ را فراهم سازند تا کارنامه خوبی از خود برجای گذارند.

وی با اشاره به اینکه شبکه دفا‌تر پیشخوان از حمایت مسئولین برخوردار است، افزود: دولت بحث سیاستگذاری و نظارت را بر دفا‌تر پیشخوان به نحو مطلوبی انجام داده است و در مقابل دفا‌تر پیشخوان دولت بازوی اجرای دولت است که بستر ساختاری دولت الکترونیک را فراهم کرده است.

فلاح با اشاره به اجرای طرح «آسان خدمت» در کشور آذربایجان اظهار کرد: کشور آذربایجان با اجرایی کردن طرح «آسان خدمت» ۲۸ رتبه در رابطه با شاخص‌های دولت الکترونیک ارتقاء یافته است، حال آنکه ایران هم باید در توسعه خدمات فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های فناوری ارتقاء پیدا کند.

دبیر کل کانون کشوری انجمن‌های دفا‌تر پیشخوان خدمات دولت ادامه داد: متاسفانه بخش خصوصی در کشور ما در اصطحکاک با بخش دولتی قرار گرفته است، اما خوشبختانه ما توانسته‌ایم بدون یک ریال هزینه کردن از بخش خصوصی ۱۶ هزار دفتر پیشخوان دولت را در سطح کشور ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه فصل جدیدی از شبکه دفا‌تر پیشخوان آغاز خواهد شد، یادآور شد: امیدواریم طی هفته آتی بتوانیم فصل جدیدی از شبکه دفا‌تر پیشخوان را آغاز کنیم و خدمات موثری را در این زمینه انجام دهیم.

فلاح با بیان اینکه خصوصی سازی باید صورت گیرد نه اختصاصی سازی، افزود: از آنجایی که دفا‌تر پیشخوان دولت در خصوص سرمایه با مشکلاتی مواجه هستند با برنامه ریزی گروه راهبری کشور ضمانت حل این مشکلات صورت گرفته است، از این رو ۳ نکته باید مورد بازنگری ویژه قرار گیرد، نخست بازنگری در نرخ خدمات، دوم برگزاری جلسات منظم کارگروه استانی با کارگروه راهبری کشور و سوم نظم و بازخوانی از اقدامات انجام گرفته در کارگروه راهبری کشور بر اساس مفاد ابلاغی مبنی بر اینکه خصوصی سازی باید صورت گیرد نه اختصاصی سازی، که متاسفانه در برخی سازمان‌ها شاهد این مساله هستیم.

کد خبر : ۳۷۰۶۶۰