خبرگزاری کار ایران

رئیس امور ساختارهای سازمانی و دولت الکترونیک:

تصویب آئین‌نامه جدید دفاتر پیشخوان در دستور کار قرار دارد

رئیس امور ساختارهای سازمانی و دولت الکترونیک با اشاره به اینکه تصویب آئین نامه جدید دفا‌تر پیشخوان در دستور کار است، خاطرنشان کرد: قسمتی از آئین نامه دفا‌تر پیشخوان در روز دوشنبه باید در شورای عالی اداری تغییر و مصوب شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا شاه‌پری در همایش «هم‌اندیشی سالیانه مدیران دفا‌تر پیشخوان خراسان رضوی» که دیشب در سالن همایش‌های هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم تمامی چالش‌ها و مشکلات دستگاه‌های دولتی باید خدمات خود را به دفا‌تر پیشخوان منتقل کنند، ازاین رو تمام تلاش خویش را برای عملیاتی کردن این اقدام در قالب تفاهم نامه انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی به ندرت می‌توان سازمان و ارگانی را یافت که خدمات الکترونیک در ساختارش تاثیرگذار نباشد، خاطرنشان کرد: دولت ۸۰ درصد بودجه خود را صرف هزینه‌های جاری می‌کند، اما همچنان در پرداخت حقوق با مشکل مواجه است، اما با واگذاری خدمات از دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی موافق است.

رئیس امور ساختارهای سازمانی و دولت الکترونیک با تاکید بر اینکه مجلس ودولت باید همگام باشند، تصریح کرد: بر این باورم که استخدام یک نفر در دولت برابر با بیکاری چند نفر است، از این رو رئیس جمهور ایجاد پست و توسعه ساختار دولت را ممنوع کرده است، به عبارتی دولت به شدت به دنبال واگذاری تصدی‌گری‌ها است تا از این طریق بعد نظارتی خود را برجسته کند.

شاه پری خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده تعداد دفا‌تر پیش خوان بیش از حد است، تعداد و توزیع آن در سطح کشور مناسب نیست، حال آنکه تعداد دفا‌تر پیشخوان در کشورهایی همچون هند و ژاپن در سطح استاندارد است.

معاون امور سیستم‌ها و دولت الکترونیک معاونت برنامه ریزی و توسعه با تاکید بر جلب رضایت مشتری در دفا‌تر پیشخوان دولت عنوان کرد: رصد میزان رضایت ارباب رجوع به طور سالیانه از جمله مباحث مغفول است و اگر خدای ناکرده در چند دفتر از ۱۶ هزار دفتر پیشخوان تخلفاتی صورت گیرد سر و صدای زیادی ایجاد می‌شود و همین مساله اعتماد دولت را سلب می‌کند، از این رو کارگروه استانی، انجمن‌های صنفی و کار گروه کشوری باید جهت کاهش تخلفات تلاش کنند.

کد خبر : ۳۷۰۶۵۸