خبرگزاری کار ایران

مشاور ارشد بافین:

صنایع کوچک ایران برای آلمان ها جذاب ترند

یکی از مشاوران ارشد نهاد قانون گذاری بازار آلمان(بافین) با شرکت در هشتمین دوره بازارهای سرمایه اسلامی، حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران را یک فرصت مغتنم ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، جان لودویگ در این خصوص اظهار داشت: روابط بسیار مناسب و مفیدی بین سازمان بورس و اوراق بهادار و بافین آلمان برقرار شده است و امیدوارم این روابط به خوبی ادامه دار باشد.

وی در این خصوص ادامه داد: خیلی خوشحالم که روابط دوستانه ای بین آلمان و ایران برقرار شده است. در دوران تحصیل در خصوص روابط دوستانه ایران و آلمان در سال های گذشته درس های بسیار زیادی آموخته بودیم  و امیدواریم پس از رفع تحریم ها این روابط دوستانه ادامه پیدا کند.

وی در این خصوص اشاره داشت: طی تفاهم نامه همکاری میان بافین و سازمان بورس و اوراق بهادار(SEO) مقرر شده است تا مقامات ایرانی و آلمانی برای همکاری بیشتر به هر دو کشور سفر کنند تا زمینه های همکاری مختلفی را ایجاد کنند.

جان لودویگ در خصوص ریسک حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران بیان داشت: ایران پتانسیل بسیار قوی برای سرمایه گذاری دارد اما تصمیمات سیاسی، اقتصاد ایران را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد و به نظر می رسد که این تصمیمات سیاسی، کمی حضور سرمایه گذاران خارجی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به حضور سرمایه گذاران آلمانی در بازار سرمایه ایران افزود: امیدوارم تصمیمات سیاسی اتحادیه اروپا منجر به بازگشایی های اقتصادی در ایران و تسهیل ورود سرمایه گذاران آلمانی شود .

لودویگ در خصوص صنایع مورد توجه سرمایه گذاران آلمانی گفت: شرکت های کوچک و متوسط (SME) بسیار مورد توجه سرمایه گذاران آلمانی خواهد بود اما در خصوص صنعت به خصوصی نمی توان سخن بگویم به این دلیل که شرکت های ایرانی و صنایع فعال در بازار ایران، تماما پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری دارند اما به نظر می رسد شرکت های متوسط و کوچک بیشترین جذابیت را برای آلمانی ها داشته باشد.

وی در خصوص توسعه یافتگی بازار سرمایه ایران ابراز خوشحالی کرد و تصریح داشت: انتظار چنین بازار مدرن و توسعه یافته ای را نداشتم و خیلی خوشحالم که با بازاری رو به رو شدم که بسیار پیشرفته و کارآ است .

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در این بین تنها اتصال بانک های ایران به سوئیفت می تواند یکی از دروازه های ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار ایران باشد و امیدوارم با اتصال سوئیفت این مشکلات برطرف شود.

 

کد خبر : ۳۷۰۶۳۶