خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

باید پروتکل‌های تخصصی درمان اعتیاد طراحی شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۶۱

یک کمیته ای که شامل متخصصان دارای علم و تجربه کافی هستند و چندین سال است که به صورت عملیاتی در این حوزه فعال هستند و با برگزاری جلسات متعدد در طراحی پروتکل‌های جدید فعالیت می‌کنند.

ایلنا: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: با توجه به اینکه اعتیاد دارای انواع مختلف است باید روش‌ها و پروتکل‌های ویژه‌ای نسبت به نوع آن (صنعتی و سنتی)، جنسیت (زن یا مرد)، سن و حتی با توجه به سطح سواد و فرهنگ فرد طراحی شود.

کاظم نظم ده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بهزیستی دارای متنوع‌ترین روش‌ها برای درمان اعتیاد است، گفت: باید روش‌ها و پروتکل‌های ویژه‌ای نسبت به نوع آن (صنعتی و سنتی)، جنسیت (زن یا مرد)، سن و حتی با توجه به سطح سواد و فرهنگ فرد طراحی شود.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی، افزود: قدم‌های خوبی در بهزیستی برداشته شده که در حال حاضر یکی از متنوع‌ترین مداخلات درمانی را برای درمان معتادان این سازمان دارد.

وی با اشاره به تنوع مراکز تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: در حال حاضر مراکز سرپایی، اقامتی کمپ‌ها، ترک شیشه و DIC‌ها فعال هستند و آرام‌آرام به سمتی پیش می‌رویم که این مراکز را تخصصی کنیم و اولین مرکز تخصصی ترک شیشه بانوان و آقایان در چند روز گذشته افتتاح شد که نشان دهنده آن است که در ماه‌ها و سال‌های آتی بتوانیم به سمتی برویم که این پروتکل‌ها را با سن، جنس، نوع مواد مخدر و سطح فرهنگ مصرف‌کنندگان آن طراحی کنیم.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی با اشاره به فعالیت یک کمیته متخصص برای تدوین پروتکل‌های درمانی خاطرنشان کرد: این کمیته شامل متخصصانی است که دارای علم و تجربه کافی هستند و چندین سال است که به صورت عملیاتی در این حوزه فعال هستند و با برگزاری جلسات متعدد در طراحی پروتکل‌های جدید فعالیت می‌کنند.

وی گفت: این کمیته همچنین مواد صنعتی جدیدی را که وارد بازار می‌شوند، رصد کرده و به مردم نسبت به آن آگاهی داده و در تدوین پروتکل‌های درمانی آن‌ها فعالیت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز