خبرگزاری کار ایران

کلانتری عنوان کرد:

کاهش مصرف سوخت و رفاه مسافران با تاکسی‌های جدید

کلانتری گفت: تاکسی‌هایی که امروز تحویل تاکسی‌ران‌ها می‌شود نسبت به خودروهای فرسوده از مصرف سوخت کمتری برخوردار هستند و علاوه بر کاهش مصرف سوخت، می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست سه جانبه اتحادیه تعاونی‌های تاکسی‌داران کشور، گروه خودروسازی سایپا و معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، از دو محصول سایپا ( آریو و ون هایس ) که قرار است جایگزین تاکسی‌های فرسوده اتحادیه تاکسی‌داران شود، رونمایی شد.

معاون امور تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به اهمیت تاکسی در سیستم حمل و نقل شهری گفت: تاکسی همواره نماد حمل و نقل شهری بوده و رفتار رانندگان تاکسی خواستگاه اجتماعی دارد.

کلانتری ادامه داد: کیفیت تاکسی‌ها مانند ویترین سیستم حمل و نقل است و هر چقدر کیفیت آنها بهتر شود در اجتماعی نیز تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: یکی از بحران‌های حال حاضر دنیا و کشور بحث محیط زیست است و هر اقدامی که باعث کاهش آلودگی شود اقدام مبارک و میمونی است.

وی با اشاره به به دیدار دو هفته گذشته کارگران با رهبر انقلاب گفت: هدف دیگر ما کاهش مصرف سوخت است که در جلسه‌ای که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان این امر را مورد تاکید قرار دادند و اظهار داشتند چرا ما نمی‌توانیم میزان مصرف سوخت را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: تاکسی‌هایی که امروز تحویل تاکسی‌ران‌ها می‌شود نسبت به خودروهای فرسوده از مصرف سوخت کمتری برخوردار هستند و علاوه بر کاهش مصرف سوخت، می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار باشند.

کلانتری افزود: ما امیدواریم این حرکت در تمام صنایع کشور، ادامه داشته باشد زیرا بنابر آمارهای جهانی مصرف سوخت ایران 4 برابر بیشتر از مصرف نرمال سایر کشورهای جهان است. این یعنی ما هر 4 لیتر را باید تبدیل به یک لیتر کنیم زیرا در صورت عدم بهره‌وری در مصرف سوخت آثار زیانبار آلودگی هوا همچون بیماری‌ها و ناهنجاری‌های بهداشتی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از دیگر مزیت‌های تاکسی‌هایی که امروز تحویل داده می‌شود این است که باعث بالا رفتن کلاس رانندگی در شهر خواهد شد. ماشینی که ایربک و سایر وسایل رفاهی داشته باشد در اجتماع تاثیر می‌گذارد. ضمن آنکه باید به مردم احترام بگذاریم و برای آنها این شرایط را بوجود آوریم که اگر از خودروی شخصی خود استفاده نمی‌کنند و به جای آن از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، حداکثر رفاه را داشته باشند.

کلانتری تصریح کرد: تعاونی‌ها نیز در این امر تاثیرگذار هستند. در واگذاری‌ تاکسی‌هایی که امروز به اتحادیه داده می‌شود اگر تاکسی‌داری به صورت انفرادی می‌خواست این کار را انجام دهد بسیار زمانبر و پرهزینه بود.

وی افزود: سایر اتحادیه‌ها همچون اتحادیه خودروهای سواری و کرایه نیز این کار را شروع کرده‌اند و امیدواریم به زودی به نتیجه برسند.

کلانتری در پایان افزود: کاری که امروز صورت گرفت یک قرارداد برد – برد است و محیط زیست، تاکسیرانی و خودروسازی از آن بهره بردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا خودروهای سواری آریو با قیمت نقدی 40میلیون تومان به تاکسیدارها عرضه خواهد شد و به صورت قسطی  با 6 میلیون تومان پیش پرداخت و تحویل خودروی اسقاط شده، قابل انجام است.

کد خبر : ۳۶۹۱۱۱