خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام کاظمی‌نسب خبر داد:

برگزاری اختتامیه جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان همزمان با عید سعید فطر

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۱۰۰

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اختتامیه «جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان» ۱۲ الی ۱۴ تیرماه همزمان با عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام کاظمی‌نسب در نشست مطبوعاتی «دومین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان» اظهار کرد: قرآن برای تمامی سنین برنامه دارد، و از آن جایی که قرآن در ضمیر کودکان ریشه دارد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد برگزاری جشنواره قرآنی است.

وی ادامه داد: قرآن برای نسل جوان و نوجوان دارای ۲هزار و ۸۵۰ قصه است، انتقال مفاهیم و قصص قرآنی را می توان با کار هنری و جشنواره قرآنی به این نسل منتقل کرد.

وی با تاکید بر اینکه قشر نوجوان باید با قرآن مانوس باشد، تصریح کرد: فعالیت های قرآنی باید طوری ارائه شود که ماندگاری آن در قشر کودک و نوجوان افزایش یابد و برای ترویج فرهنگ قرآنی باید نهایت تلاش به کار بست.

کاظمی نسب ادامه داد: از این رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری آموزش و پرورش و موسسه خضراء اقدام به برگزاری جشنواره علوم و قرآنی کرده از این رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران آموزش و پرورش به منظور ترویج فرهنگ قرآنی تفاهم نامه ای را در این خصوص امضا کرده است.

 معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دومین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی در ۳ گروه سنی ۴ الی ۶ سال، ۶ الی ۹سال و ۹ تا ۱۲ سال برگزاری می شود، در گروه سنی ۴ تا ۶ سال حفظ ده سوره آخر قرآن، شعرخوانی و نقاشی با موضوعات قرآنی و آزاد و در گروه سنی ۶ تا ۹ سال حفظ سوره ۱۰ سوره نخست قرآن، نقاشی با موضوعات قرآنی و عکاسی با موضوعات نیکی به پدر و مادر و دیگران و موضوعات مربوط به طبیعت برگزار می شود.

وی ادامه داد: در گروه سنی ۹ الی ۱۲ سال حفظ جز ۳۰ قرآن، اذان، نقاشی و عکاسی ویژه پسران و حفظ جزء ۳۰ قرآن، احکام و قرائت نماز و نقاشی ویژه دختران برگزار می شود.

کاظمی نسب ادامه داد: زمان ارسال آثار ۱۹ اردیبهشت ماه تا ۱۷ خرداد ماه و داوری آثار ۲ خرداد ماه صورت خواهد گرفت و و اختتامیه از ۱۲ الی ۱۴ تیرماه همزمان با عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

تمامی ابعاد برگزاری جشنواره باید مورد آسیب شناسی قرار می گرفت

در ادامه، دکتر منصوریان؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش عنوان کرد: زیربنایی ترین مبتحث تربیتی مربوط به ساحت دینی و اعتقادی است از این رو آموزش و پرورش این تعالیم اعتقادی را در تمامی مقاطع به ویژه مقاطع ابتدایی پیگیری می کند و انتقال مفاهیم و معارف قرآنی به عنوان دستور العمل به آموزشگاه ابلاغ شده است.

وی ضمن همکاری از اداره کل اوقاف، آستان قدس رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امیدواریم دومین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی با شور و استقبال هر چه بیشتر برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به امضای تفاهم نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از آن جایی که برگزاری جشنواره مصادف با فصل امتحانات است احتمال می رود حضور دانش آموزان در این جشنواره کم رنگ باشد.

وی با بیان اینکه تمامی ابعاد برگزاری جشنواره باید مورد آسیب شناسی قرار می گرفت، ادامه داد: دانش آموزان مقطع ابتدایی آموزشگاه ها و مدارس آموزش و پرورش ۶۰۰ هزار نفر هستند، اما از آن جایی که زمان برگزاری جشنواره مقارن با زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان است، حضور دانش آموزان کم رنگ تر خواهد شد، البته این مباحث قبل از برگزاری جشنواره باید مورد آسیب شناسی قرار می گرفت.

وی ادامه داد: زمان برگزاری جشنواره مناسب نیست، چرا که بر ابن اعتقاد هستم کار قرآنی را باید خوب انجام داد که در هیچ بعد آن ایرادی نتوان گرفت.

امیدواریم تفاهم نامه امضا شده به کاغذ و نوشتار ختم نشود

در بخش دیگری از برنامه، دکتر اسدی؛ ریاست دبیر شورای روسای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از برنامه های سند تحول بنیادین، تربیت دینی و اعتقادی و در راس آن آموزش مباحث قرآنی است.

وی تصریح کرد: شورای روسای آموزش و پرورش استان تاکید و توصیه فراوانی بر تعمیم و گسترس فرهنگ قرآنی دارد، امیدواریم تفاهم نامه امضا شده در قالب کاغذ و نوشتار ختم نشود بلکه در شکل اجرایی مطلوبی

برگزار شود.

در ادامه حجت الاسللم طباطبایی؛ مدیر موسسه نورالخضرا عنوان کرد: یکی از مسائل مهم مساله قرآن است، چرا که ابلاغ رسال پیامبر با قرآن و آخرین لحظات عمر ایشان نیز با توصیه به چنگ زدن به قرآن و عترت ختم شده است.

وی ادامه داد: همان طور که اهل تسنن اهتمام ویژه ای به آموزش مباحث قرآنی در سنین کودکی و نوجوانی دارند ما هم باید تدریس و آموزش قرآن را باید در سنین کودکی و نوجوانی جدی بگیریم.

در ادامه دعائی؛ دبیر اجرابی جشنواره عنوان کرد: هر چند که آثار دانش آموزان توسط مدارس و مراکز آموزشی به دبیرخانه ارسال می شود، علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه موسسه نورالخضرا واقع در سناباد ۴۱ و ۴۳ پلاک ۳۴۷ ارسال کنند.

وی ادامه داد: در واقع اطلاع رسانی در این زمینه توسط آموزش و پروش صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز