خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تاکید کرد:

غفلت ماماها اتفاقاتی ناخوشایندی را رقم می‌زند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ماما‌ها با توجه به وظیفه حساس و خطیر خود و در هر زمانی که به کمک احتیاج دارند، بلافاصله از متخصصان کمک بگیرند چرا که غفلت از آن اتفاقاتی ناخوشایندی را رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، علیرضا بیگلری امروز یکشنبه (۱۹اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما و اولین جشنواره ترویج زایمان طبیعی در استان، اظ‌ها رداشت: ماما‌ها در ساختن پایه‌های توسعه هر کشوری نقش بی‌بدیل و وظیفه مهمی را در ارتقای سلامت برعهده دارند.

بیگلری ادامه داد: ماما‌ها باید بهترین و دلسوزانه‌ترین مشاوره و کمک‌های لازم را به مادران باردار ارائه کنند تا استرس و اضطراب این مادران کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ماما‌ها می‌توانند با اتخاذ تدابیری خاص، از مرگ مادر باردار به میزان قابل توجهی پیشگیری کنند اضافه کرد: مراقبت‌های پس و بعد از زایمان مولفه‌ای مهم در این بخش به شمار می‌رود.

بیگلری، همچنین با اشاره به اینکه بررسی پرونده‌های مربوط به مرگ مادران باردار نشان می‌دهد گفت: سهل انگاری از سوی ماما به وقوع حادثه‌ای ناگوار منجر شده و مشکلاتی بعدی را به دنبال داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در این خصوص اظها رداشت: بر این اساس ماما‌ها حتی زایمان‌های بسیار خوب عاری از هر گونه مشکلی را جدی بگیرند چرا که بی‌توجهی به این امر تبعات جبران ناپذیری به همراه دارد.

وی، مشورت خواهی با هدف انجام وظیفه بهتر ما‌ها از طریق متخصصان امر را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در بررسی پرونده‌های مرگ مادر باردار یکی دیگر از علت‌های وقوع این حادثه، درخواست نکردن کمک به موقع ماما از متخصص و یا پزشک مربوطه بوده که متاسفانه مشکل ساز شده است

بیگلری در پایان تاکید کرد: ماما‌ها با توجه به وظیفه حساس و خطیر خود و در هر زمانی که به کمک احتیاج دارند، بلافاصله از متخصصان کمک بگیرند چرا که غفلت از آن اتفاقاتی ناخوشایندی را رقم خواهد زد.

کد خبر : ۳۶۹۰۸۶