خبرگزاری کار ایران

طهمورث لاهوتی خبر داد:

ایجاد شهرک صنعتی جدید در منطقه آزاد انزلی

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان بیان کرد: ایجاد یک شهرک صنعتی جدید و مشترک بین شرکت شهرک‌های صنعتی استان و منطقه آزاد انزلی می‌تواند شرایط مناسبی را برای متقاضیان زمینهای صنعتی و رشد و توسعه صنایع کوچک در استان ایجاد کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی گیلان، طهمورث لاهوتی اشکوری امروز در جلسه اداری شهرک صنعتی، هدف از توسعه و بهبود زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ارائه خدمات مطلوب‌تر به صاحبان صنایع دانست وبیان کرد: ما با آماده‌کردن زیرساخت‌های صنایع کوچک به دنبال توسعه این بخش هستیم چون رمز موفقیت هر کشوری در توسعه صنایع کوچک است و طبیعتا صنایع کوچک هم در جهت خودکفایی شرکت و کشور از بیرون و هم مسایل مربوط به اشتغال پوشش دهنده است و هم اینکه بر بحث توزیع عادلانه ثروت در مناطق مختلف کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد. هدف از تلاش‌هایی که ما در دست انجام داریم این است که بتوانیم به این اهداف عالیه برسیم.

طهمورث لاهوتی اشکوری ادامه داد: شهرک صنعتی شماره یک حسن‌رود در سنوات گذشته با قدمت ۲۰ ساله پر شده است عملا زمین خام برای واگذاری ندارد و ما فقط ظرفیت اسمی تولید شده را به مرحله بهره‌برداری می‌رسانیم و واحدهایی را که فعالیت ندارند خلع ید کرده و آن‌هایی که با ظرفیت‌های پایین‌تر کار می‌کنند اگر رو به تعطیل هستند و فصلی کار می‌کنند و مشکل بانکی دارند، در معرض سرمایه‌گذاران جدید می‌گذاریم تا در جهت نقل و انتقال و واگذاری اقدام کنند.

وی درخصوص اهمیت منطقه آزاد انزلی و جایگاه صنایع کوچک در آن افزود: منطقه آزاد انزلی یک پتانسیل خوب برای استان است که می‌تواند جاذبه‌ خوبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و حتی خارجی باشد و برای اینکه ما بتوانیم آن‌ها را در منطقه استقرار بدهیم نیازمند این هستیم که بتوانیم عرصه‌هایی با زیرساخت‌های اولیه آب، برق و گاز داشته باشیم و این عرصه را براساس تقاضا‌ها به متقاضیان سرمایه‌گذاری‌ واگذار کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در خصوص بحث اجاره واحدهای صنعتی به صنعتگران گفت: ما بحث اجاره واحدهای صنعتی را دنبال می‌کنیم و این جوابگوی نیازهای سرمایه‌گذاری در آن منطقه نیست.

لاهوتی اشکوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک موقعیت صنعتی تحت عنوان موقعیت صنعتی شماره یک منطقه آزاد در حسن‌رود قرار گرفته است و از مجموعه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان است و یک موقعیت هم منطقه آزاد دارد.

وی تصریح کرد: طی جلساتی که با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی داشتیم قرار شد که این امکان فراهم شود و از طرفی حوزه تخصصی ما حوزه تامین زیرساخت‌های صنعتی است یک موقعیت جدید شناسایی شود و تحت عنوان شهرک مشترک با سرمایه‌گذاری مشترک و نیز منافع مشترک بین منطقه آزاد و شرکت شهرک‌های صنعتی تحت عنوان شهرک شماره سه ایجاد شود و بتوانیم ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری را در منطقه ایجاد کنیم هر چند که تامین زمین بسیار مشکل است و برای تامین عرصه این کار اجرایی می‌شود.

کد خبر : ۳۶۸۹۱۳