خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد:

کاهش آمار جرائم اطفال و تعداد مددجویان کانون اصلاح و تربیت

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۸۷۲

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: از سال ۱۳۸۸ به بعد که شاهد استقرار قضات ناظر زندان در کانون هستیم، اتفاقات بسیار مطلوبی در روند پیگیری جرائم رخ داده و این روند مثبت بوده است.

به گزارش ایلنا، عباس جعفری دولت آبادی صبح روز شنبه (۱۸/۲/۹۵) به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کانون اصلاح و تربیت استان تهران بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: کانون محل نگهداری کودکانی است که با مشکلات قضایی و قانونی مواجه بوده و نیاز است دوره‌ای را در یک مرکز طی کنند.

وی افزود: در حال حاضر در سراسر کشور کانون‌های اصلاح و تربیت راه اندازی شده و در این کانون‌ها آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای به افراد ارائه می‌شود.

دادستان تهران با اشاره به اهداف قانون اساسی در اصلاح مجرمین تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه اصلاح مجرمان است و یکی از مراکزی که می‌تواند موضوع اصلاح مجرمان در سنین کم را پیگیری کند، کانون‌های اصلاح و تربیت اطفال است.

جعفری دولت آبادی در رابطه با فعالیت‌های کارگاه‌های عملی برای متهمان حاضر در مراکز کانون اصلاح و تربیت گفت: انتظار داریم سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با اطفال که بودجه اصلاح کودکان را دریافت می‌کنند در انجام این اقدامات مصمم باشند و در این جهت برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر این‌که در نظام قضایی ایران در رسیدگی به جرایم افراد تبعیض وجود ندارد، اظهار داشت: در نظام قضایی، رسیدگی به اتهامات فارغ از رنگ و‌نژاد و دیگر تمایزات ظاهری صورت می‌گیرد و برای ما فرقی نمی‌کند که متهم ایرانی باشد یا افغانی.

دادستان تهران با ارائه آماری از تعداد کودکان افغان حاضر در کانون اصلاح و تربیت گفت: هم اکنون ۱۸ نفر از کشور افغانستان در کانون اصلاح و تربیت تهران حضور دارند و نحوه رسیدگی به جرایم آن‌ها تفاوتی با مجرمان ایرانی ندارد.

وی از کاهش آمار جرایم و تعداد کودکان و نوجوانان حاضر در کانون اصلاح و تربیت طی سال‌های اخیر خبر داد و خاطر نشان کرد: سال ۱۳۸۹ در کانون اصلاح و تربیت تهران بیش از ۳۵۰ نفر حضور داشتند که این آمار در پایان سال ۹۴ به ۹۴ نفر تقلیل یافت.

جعفری دولت آبادی کانون اصلاح و تربیت را همانند دماسنج در طب دانست و گفت: کانون‌ها همانند دماسنج عمل می‌کنند، افزایش تعداد مجرمان نشان از وجود بحران اساسی در جامعه دارد و کاهش این آمار نیز نوعی موفقیت در بهبود وضعیت جامعه به حساب می‌آید.

دادستان تهران استقرار قضات ناظر زندان در کانون اصلاح و تربیت را از اقدامات مثبت دادستانی تهران طی سال‌های اخیر دانست و بیان کرد: از سال ۱۳۸۸ به بعد که شاهد استقرار قضات ناظر زندان در کانون هستیم، اتفاقات بسیار مطلوبی در روند پیگیری جرائم رخ داده و این روند مثبت بوده است.

جعفری دولت آبادی با تاکید بر اهمیت توجه دادستان تهران به آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: با توجه به این‌که مقوله آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید مسؤولان کشور است، موضوع اصلاح مجرمان را با جدیت دنبال می‌کنیم و این موضوع برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز