خبرگزاری کار ایران

شهرآفتاب در چهارمین روز از نمایشگاه کتاب تهران؛

نمایشگاه خلوت‌تر شده؛ فروش بیشتر

نمایشگاه کتاب تهران در روزی که گذشت بسیار خلوت‌تر از روزهای گذشته بود. با این وجود غرفه‌داران معتقدند آمار فروش بیشتر شده است. دیروز نمایشگاه کتاب تهران؛ میهمانان خاصی هم داشت. پیتر اشتام (رئیس دانشگاه ادبیات سوربن) و همسر دکتر علی شریعتی ازجمله این خواص بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته (18 اردیبهشت) شهر آفتاب چهارمین روز از نمایشگاه کتاب را در آرامش گذراند و نمایشگاه کتاب پس از چند روز همهمه و شلوغیِ خارج از انتظار، روزی آرام را بدون باد و توفان و باران، به شب رساند.

قطارهایی که به سمت شهر آفتاب می‌آمدند همچنان شلوغ بودند و یکی از مسائلی که باعث اعتراض مردم می‌شد، توقف بیش از حد قطار در برخی ایستگاه‌ها بود. در برخی واگن‌ها؛ مسافران مدت زمانی طولانی در قطار محبوس می‌ماندند که با توجه به حجم جمعیت، اینگونه اتفاقات می‌تواند خطرآفرین هم باشد.

از جمله اتفاقات خوب دیروز این بود که شاتل‌های برقی با سرعت بیشتری مسافران را جابه‌جا می‌کردند. البته دلیل این سرعت را باید پایین بودن میزان مخاطب در روز گذشته دانست. تعدادی از غرفه‌داران که نزدیک ساعت ۱۰ و همزمان با ساعت ورود مردم به شهرآفتاب رسیده بودند اما از سرویس‌دهی همراه با تاخیر شاتل‌ها و اینکه امکان ویژه‌ای برای غرفه‌داران درنظر گرفته نشده؛ گلایه‌مند بودند و با متصدیان مربوطه بحث و جدل می‌کردند.

دوچرخه‌های ازکار افتاده درون محوطه نمایشگاه فرصتی برای تعمیر یافته‌اند و از روز گذشته بخش کوچکی در فضای بیرونی نمایشگاه تعبیه شده تا این دوچرخه‌های سروسامانی دوباره پیدا کنند.

شاید استقبال سه روز اول را بتوان به حساب تعطیلات گذاشت زیرا شهر آفتاب در اولین روز هفته که همزمان با پایان تعطیلات بود؛ روز خلوتی را پشت سر گذاشت و از تعداد باردیدکنندگان به شکل قابل توجهی کاسته شده بود. غرفه‌داران نیز معتقدند جمعیت نسبت به روزهای گذشته درحال کاهش است با این وجود آنها از شرایط موجود هم رضایت دارند و می‌گویند در روزهای گذشته بیشتر جمعیت؛ صرفتا کتاب‌ها را تماشا می‌کردند حال‌آنکه تعداد خریداران واقعی در روز گذشته بیشتر شده بود.

یکی از مشکلات حل ناشده‌ی نمایشگاه؛ بحث اطلاع‌رسانی‌ست و سردرگمی مردم به‌جای خود باقیست. باید منتظر ماند و دید این وضعیت تا کی ادامه خواهد یافت. درعوض مشکل برق نمایشگاه کاملا حل شده و می‌توان امیدوار بود با تخصیص ۵ مگابایت برق، دیگر شاهد مشکل قطعی برق در نمایشگاه نباشیم.

دیروز نمایشگاه کتاب تهران؛ میهمانان خاصی هم داشت. پیتر اشتام (رئیس دانشگاه ادبیات سوربن) و همسر دکتر علی شریعتی ازجمله این خواص بودند.

نشست نقد و بررسی فیلم سیانور که قرار بود با حضور کارگردان و عوامل فیلم در نمایشگاه برگزار شود، با تاخیری چهل و پنج دقیقه‌ای آغاز شد.

کد خبر : ۳۶۸۷۷۹