خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اقتصاد مقاومتی به معنای تولید و چگونگی مصرف تولیدات است

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۷۷۲

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کارگری تامین اجتماعی گفت : اقتصاد مقاومتی در وهله اول به معنای تولید است که با توجه به امکانات و نیازهای جامعه برنامه ریزی و اجرایی شود.

مهندس حسن خاتمی رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کارگری تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مهاباد، گفت : کانون بازنشستگان شهرستان مهاباد در سال 1387 تاسیس و با 3 نفر عضو هیات مدیره و 1 نفر بازرس و 1100 نفر عضو فعالیت می کند.

خاتمی در خصوص خدمات دهی به بازنشستگان و مسستمری بگیران عضو کانون ادامه داد: خدماتی که این کانون تاکنون به اعضای خود ارائه می دهد شامل بیمه تکمیل درمانی ، وام صندوق قرص الحسنه رفاه و تورهای زیارتی و سیاحتی ، معرفی به دی کلینیک جهت معالجه خارج از نوبت ، تخفیف بیمه شخص ثالث و خودرو پیگیری مطالبات بازنشستگان و مستمری بگیران ، پرداخت وام های تامین اجتماعی (وام ازدواج ، زیارتی ، فرهنگی ، اجتماعی) تجلیل در مناسبت های خاص از بازنشستگان نمونه و پیشکسوت، راهنمایی بیماران به مراکز درمانی بیمه تکمیلی سطح استان و سراسر کشور، تلاش برای برقراری حق بیمه عمر متوفیان، مشاوره و راهنمایی بازنشستگان در زمینه اجتماعی، اقتصادی و حقوق است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کارگری تامین اجتماعی شهرستان مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجرای شعار امسال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل گفت : مقام معظم رهبری در دو سال گذشته در مورد اقتصاد مقاومتی تاکیدات فراوانی داشتند.

وی افزود: ترجیح می دهم که مفهوم اقتصاد مقاومتی را در 2 مطلب بسیار مهم خلاصه کنم. اقتصاد مقاومتی در وهله اول به معنای تولید است که با توجه به امکانات و نیازهای جامعه برنامه ریزی و اجرایی شود. بدین معنی اگر کالایی در داخل کشور مصرف آنچنانی ندارد در حال حاضر بر روی آن سرمایه گذاری نشود و بر روی تولیداتی سرمایه گذاری نماییم که امکانات آن از مواد خام، نیروی کار و سایر موارد در کشور موجود باشد.

خاتمی افزود: در رابطه با چگونگی مصرف، هدف باید مصرف بهینه باشد. صرفه جویی در مصرف به معنی کم مصرف کردن نیست بلکه به معنای خوب مصرف کردن است. آمار نشان می‌دهد مثلا در مصرف آب و برق ، انرژی، حتی مواد غذایی نسبت مصرف در کشور ما بیشتر از کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت است. بنابر این چگونگی مصرف می‌تواند در اجرای اقتصاد مقاومتی نقش اساسی داشته باشد.

در ادامه خاتمی گفت: مسئله دیگر در رابطه با مصرف کالای تولید داخل و حسن حمایت از تولید برای تشویق تولید کننده به تولید هر چه بهتر و بیشتر باشد و در همین راستا باید تولید کنندگان را به ارتقاء کیفیت کالای تولیدی تشویق و ترغیب کنیم. در این خصوص دولت با پرداخت وام کم بهره اقدام لازم را به عمل آورد.

این مقام مسئول یکی از راه های حمایت از تولید داخلی را جلوگیری از واردات بی رویه عنوان کرد و گفت: راه کار دیگر جلوگیری از قاچاق کالا جهت حمایت از تولیدات داخلی باید بصورت بسیار جدی از طرف دولت اجرایی شود و جهت ارتقاء کیفیت کالاهای تولید داخل کشور نیاز به آموزش به روز کارگران شاغل است که متاسفانه در این رابطه توجه کافی به عمل نیامده است.

در پایان خاتمی گفت : کشور عزیزمان با وجود تحریم های ناجوانمردانه نمی‌توانست مبالغ فروش نفت را دریافت کند و اجبارا با ورود بی رویه کالا که متاسفانه فاقد کیفیت لازم هم بودند مواجه شدیم و این موضوع ضربه بسیار سنگینی به تولیدات داخلی وارد می کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز