خبرگزاری کار ایران

قاسم عبداللهی خبرداد:

رسیدگی 102 پرونده جرائم انتخاباتی در شعب ویژه استان‌مرکزی

رئیس‌کل دادگستری استان‌مرکزی گفت: 102 پرونده جرائم انتخاباتی در شعب ویژه حوزه‌های قضایی استان در حال رسیدگی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم عبداللهی در حاشیه راه‌اندازی دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان‌مرکزی در اراک در جمع خبرنگاران افزود: برخی تخلفات و جرائم انتخاباتی شامل استاندارد نبودن بنرها و پوسترها، نصب و الصاق آنها در محل‌های غیرمجاز، پاره و جمع‌کردن بنر و پوسترهای تبلیغاتی، ایجاد کاروان‌های تبلیغاتی، بلندگوهای نصب‌شده در خارج از محیط ستادهای تبلیغاتی و برگزاری سخنرانی‌های غیرمجاز و تنش‌زا بوده است.

وی درباره پاره کردن بنرها و پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها بیان داشت: مطابق قانون هیچ کس حق ندارد بنر و پوستر کاندیدای دیگری را پاره کند و انجام آن جرم است. در شهر اراک هم گزارش‌هایی در این مورد ارائه شده ولی همراه با مستندات لازم و کافی نبوده، چون نمی‌شود تشخیص داد کی و چگونه اتفاق افتاده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اقدام به تخریب کاندیداها در فضای مجازی را از دیگر جرائم انتخاباتی خواند و گفت: بدیهی است در این‌خصوص نیز پرونده تشکیل شده و در محاکم قضایی به چنین جرائم انتخاباتی نیز رسیدگی می شود.

عبدالهی با تاکید بر اینکه پاک‌سازی بنرها و پوسترهای انتخاباتی از منظر عمومی از وظایف شهرداری هاست، گفت: برای مطالبه خسارت‌های وارده ناشی از تبلیغات انتخاباتی کاندیداها به منظر و سیمای شهرها نیز از سوی شهرداری‌ها، دادخواست‌های تنظیمی به محاکم واصل شده و در حال رسیدگی است.

کد خبر : ۳۶۸۷۰۴