خبرگزاری کار ایران

پنتاگون:

سفر مقام‌های ارشد آمریکا به افغانستان را محدود کنید

پنتاگون خواستار محدودیت سفر مقام‌های آمریکا به افغانستان شد. این در حالی است که تعداد حملات تابستانه طالبان در این کشور رو به افزایش است.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، مقام‌های نظامی از قانون‌گذاران آمریکا خواستند که سفر آن‌ها به افغانستان در طول فصل تابستان- که حملات شدید طالبان محتمل است- محدود شود.

پولیتیکو روز جمعه گزارش کرد که پیرو سخنان «باراک اوباما» مبنی بر توقف ماموریت‌های نظامی آمریکا، اقدامات امنیتی این کشور در مناطق جنگ‌زده در سال اخیر کاهش یافته است.  درخواست اخیر در این «زمان حساس» که تعداد نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان اندک است مطرح شده است.

پنتاگون پیش از این نیز پیشنهاد محدودیت سفر  اعضای کنگره به افغانستان را در طول جنگ‌های تابستانه مطرح کرده بود.

«اشتون کار‌تر» وزیر دفاع و «جو دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش نیز نامه‌ای به قانونگذاران فرستاده و خواهان صدور دستوری برای محدودیت سفر هیئت اعزامی و مقام‌های ارشد آمریکا به افغانستان از ۱ ژوئن تا ۳۰ سپتامبر شدند. کار‌تر و دانفورد از قانونگذاران خواسته‌اند که سفرهای هیئت کنگره اعزامی را محدود کند.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا به پولیتیکو گفته‌اند که «ما با احترام از شما می‌خواهیم که سفر هیئت‌های نمایندگی کنگره و کارمندان ارتش را در طول این مدت به افغانستان محدود کنید.»

کد خبر : ۳۶۸۶۱۶