خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

بدخواهان می‌خواهند بلایی که بر سر لیبی آورده‌اند بر سوریه تحمیل کنند

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری بعد از نشست‌های جداگانه با رییس جمهور و نخست وزیر سوریه، با وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و تحولات می‌دانی به تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: کسی تصور نمی‌کرد که ملت و دولت سوریه بتوانند این گونه شجاعانه و حدود پنج سال در برابر این تهاجم و جریان افراطی و تکفیری که آتش جنگ را در منطقه به پا کرده‌اند ایستادگی نماید و امروز باید بگوییم که با افتخار مقاومت کردید و ان شاء الله پیروز خواهید بود. 

وی به عیادت خود از مجروحان در بیمارستان ۶۰۱ اشاره کرد و گفت: آنچه در بیماران و مجروحان مبارزه و مقاومت در برابر تروریسم مشاهده کردیم همانا روحیه مثبت و با انگیزه رزمندگان بود که نشان می‌دهد این مقاومت در برابر بدخواهان پیروز خواهد شد. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل از تلاش دو طرف برای توسعه همکاری ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: امیدواریم با طراحی‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده میان دو طرف شاهد توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف بین دو کشور دوست و برادر باشیم. 

ولایتی تصریح کرد بدخواهان و دشمنان ملت و دولت سوریه می‌خواهند بلایی که بر سر لیبی آورده‌اند و دیگر هیچ کنترلی بر شرایط ایجاد شده که خودشان عامل آن بوده‌اند ندارند را بر سوریه تحمیل کنند و البته محور مقاومت نخواهد گذاشت نقشه‌ها و توطیه‌های آنان برای سوریه و منطقه تحقق یابد. 

ولید معلم وزیر خارجه سوریه هم ضمن خیر مقدم و خوش‌آمدگویی گفت: آنچه در سوریه و پیروزی و مقاومت در برابر تروریست‌ها محقق گردیده به پشتیبانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده که باید از این بابت تشکر نمایم. 

وزیر خارجه سوریه شرایط امروز را در عرصه منطقه‌ای و بین المللی بسیار حساس اعلام کرد و گفت: در این شرایط علاوه بر صحنه نظامی، باید در زمینه سیاسی و اقتصادی تلاش نماییم که بسیار مهم است و همکاری دوستان سوریه می‌تواند نقش تاثیر گذاری را به دنبال داشته باشد. 

وزیر خارجه سوریه شرایط امروز و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بی‌نظیر دانست و گفت: دشمنان ایران در تمام این سال‌ها با جنگ، تضییقات و ایجاد محدودیت به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران بودند اما آنچه می‌بینیم اقتدار روزافزون کشور شما و تضعیف دشمنان هستیم. 

ولید معلم ضمن تشکر از حمایت‌های مقام معظم رهبری از محور مقاومت و ملت و دولت سوریه افزود: با جنابعالی در تمام سالهای طولانی گذشته ارتباط نزدیک داشتیم و همکاری‌های جدی را حتی در زمان جنگ تحمیلی بر علیه ایران دنبال می‌کردیم و شما را همراه صدیقی برای ملت و دولت سوریه می‌دانیم و از تمام حمایت‌هایی که مقام معظم رهبری از مقاومت سوریه داشته‌اند تشکر می‌کنیم.

کد خبر : ۳۶۸۵۸۶