خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهرکاشان :

سبک زندگی اسلامی شهروندان تحقق اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۵۴۱

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: سبک زندگی اسلامی شهروندان به ویژه پرهیز از اسراف وتبذیر علاوه برکاهش هزینه های خدمات شهری تحقق اقتصاد مقاومتی در کلام مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا کاشان، حسین حیدریان در سومین جشنواره خوش حسابی شهرداری کاشان گفت: شهروندان کاشانی هر چه در تولید زباله، حفظ فضای سبز شهری، نگهداری سرویس حمل ونقل شهری با سبک زندگی اسلامی صرفه جویی کنند علاوه بر یاری و حمایت شهرداری در کاهش هزینه های خدمات شهری کلام مقام معظم رهبری در راستای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

وی با اشاره به رسالت شهرداری ها در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در حوزه اقدام و عمل در کنار وظایف شهروندان افزود: پرهیز از انجام کارهای غیرضروری، کاهش خطای کارکنان در افزایش بهره‌وری می‌تواند رسالت شهرداری ها را در راستای اقدام وعمل در اقتصاد مقاومتی عملیاتی کند.

به گفته وی، با اندیشیدن تدابیر مناسب شهرداری و شهروندان دارالمومنین کاشان می تواند به عنوان شهر تاریخی جهان در عمل به اقتصاد مقاومتی نمونه، آوازه و افتخار جهانی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، با اشاره به تولید روزانه حدود 400 تن زباله در این شهر گفت: هر چقدر تولید زباله کمتر باشد به طور قطع و یقین هزینه های جمع آوری و انتقال آن نیز برای شهرداری کمتر می‌شود.

حیدریان، در ادامه با تقدیر از شهرداری در برگزاری این جشنواره در ایام شاد، مبارک، میمون و پرخیر و برکت رجب به ویژه عید مبعث رسول اکرم(ص) گفت: حمایت شهروندان کاشانی از شهرداری با خوش حسابی در پرداخت عوارض و توسعه شهری جای تقدیر و سپاس فراوان دارد.

وی با تاکید بر اینکه عوارض نوسازی یکی از منابع درآمد پایدار درشهرداری ها است گفت: از سال 1362 با سازو کارهای سیاست کلان کشور شهرداری ها عملا از تزریق منابع دولتی محروم شدند و مبنای درآمدهای شهرداری ها تکیه بر درآمدهای داخلی و درونی در توسعه شهری واجرای تکالیف قانون شد.

به گفته وی، پیامد این سیاست در بیش از 20 سال گذشته عامل رشد روزافزون شهرها شد و نسبت 70 درصدی در روستاها و 30 درصدی در شهرها به استقرار 70 درصدی جمعیت درشهرها و 30 درصدی در روستاها در سال 95 تغییر یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: این نسبت جمعیت 70 به 30 در شهر و روستا توسعه معابر، فضای سبز،  حمل ونقل شهری، احداث مسکن، راه و آسفالت، افزایش تولید زباله وصدها را مسبب شد.

حیدریان افزود: با این وضعیت توسعه روز افزون خدمات شهرداری ها ونیازهای مالی و درآمدهای پایدار و وعوارض نوسازی و اصناف به عنوان یکی از مصادیق درآمد پایدار پدیدارشد.

وی با اشاره به تامین سه تا چهار درصدی درآمدها از محل درآمدهای پایدار در کشور ما گفت: این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته حدود 160 درصد منابع مالی از محل درآمدهای پایدار است.

به گفته وی، شهرداری با کاهش منابع مالی سراغ تراکم فروشی. عوارض ساخت و ساز وسایر مواردی که قانونگذار اجازه تعرفه آن را داده است رفتند که این موضوع متاسفانه در سال گذشته باتوجه به رکود اقتصادی و رکود در حوزه ساخت وساز درآمد شهرداری ها را کاهش دادو این نهاد را از انجام وظایف وتکالیفش به نحو احسن بازداشت.

حیدریان در پایان اظهارداشت:امید وانتظار اینست که باگشایش مشکلات پس از برجام و منابع درآمدی پایدار وضعیت شهرداری ها نیز با حمایتی که به عهده بخش دولتی است ومشارکت وحمایت بیشتر شهروندان مطلوب واحسن شود.

شایان ذکر است:سومین دوره جشنواره خوش‌حسابی شهرداری کاشان با اجرای ابوالفضل آقاخانی، اجرای مرد هزار حنجره عباس رضازاده و اجرای حامد محضرنیا خواننده تیتراژ پایانی برنامه مردم چی میگن از شبکه سه سیما،سخنرانی رییس شورای شهر وسید حسینعلی ابریشم معاون اداری مالی شهرداری کاشان عصر امروز جمعه 17 اردیبهشت در سالن هفت مهر واقع در خیابان غیاث الدین جمشید کاشانی  با هدف حضور و مشارکت شهروندان در امور شهری و توسعه عمرانی، اعتمادسازی و همراهی شهروندان در پرداخت عوارض شهری برگزارشد.

اهدای دو دستگاه خودرو تیبا و رانا، 10 دستگاه دوچرخه، 10گوشی همراه سامسونگ 10 ، 15عدد تبلت،  پنج عدد ال ای دی 40 اینچ، 2 دستگاه تردمیل و  پنج دستگاه مایکروفر به قید قرعه به شهروندان خوش حساب پرداخت عوارض نوسازی و اصناف از جمله جوایز این جشنواره بود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز