خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت بازتعریف مجدد نقش معلم در عرصه تعلیم و تربیت

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۵۱۳

استاندار زنجان با بیان اینکه با وجود فضای مجازی نقش معلمان در تعلیم و تربیت کمرنگ‌تر شده است، گفت: باید بازتعریف مجددی از نقش معلم در این عرصه داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان امروز شنبه (18 اردیبهشت) در همایش گرامیداشت هفته معلم در دانشگاه فرهنگیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی اظهار کرد: با شهادت شهید مطهری این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه دکتر شکوهی که در عرصه تعلیم و تربیت یکی از فرهیختگان بود، شب گذشته دار فانی را وداع گفت، اظهار کرد: این معلم فرزانه وزیر آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب بود و کتاب اصول تعلیم و تربیت که بیش از 30 بار چاپ شد نیز به قلم ایشان به رشته تحریر درآمده است.

استاندار زنجان در ادامه به جایگاه معلم اشاره کرد و افزود: باید به دنبال راهی برای بازتعریف مجدد نقش معلم در عرصه تعلیم و تربیت بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در دوره ای که معلم تنها عنصر تاثیرگذار بر دانش آموزان بود، خانواده ها برای تربیت فرزندان خود، آنان را به دست معلمان می سپردند، افزود: اما در عصر حاضر که شاهد بروز و ظهور تکنولوژی های جدید در عرصه فضای مجازی هستیم این نقش کمرنگ تر شده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی نقش اثرگذارتری بر شخصیت کودکان دارد، یادآور شد: در این عرصه بخش کوچکی از شکل گیری شخصیت دانش آموزان به معلم تعلق می گیرد.

مقام عالی استان با بیان اینکه علاقمندان به عرصه تعلیم و تربیت وارد حرفه معلمی شوند، ادامه داد: این حرفه علاوه بر دانش نیازمند عشق به جایگاه معلمی است.

وی در ادامه خطاب به دانشجو معلمان خاطرنشان کرد: باید علاوه بر آموزش های مربوطه، مطالعات جانبی داشته باشند تا به آسیب شناسی محیط کار خود بپردازند.

در ادامه مدیر پردیس‌های استان زنجان نیز از این هفته به عنوان فرصت مناسب برای پاسداشت جایگاه معلم و تقدیر از اساتید اندیشه ورز در ساحت تعلیم و تربیت یاد کرد.

کاوندی ادامه داد: توسعه پایدار و مبتنی بر سرمایه کشور بدون نقش معلم میسر نیست و اهمیت دادن به مقام معلم در این نظام موجب توسعه تعلیم و تعلم در جامعه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز