خبرگزاری کار ایران

منتجب نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تندروها جز تخریب، چیزی برای عرضه ندارند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رسانه‌های اصلاح‌طلب عمده تمرکزشان در مرکز کشور بوده و از بسیاری نقاط کشور غفلت می‌کنند، در حالی که جریان مقابل حتی برای شهرهای ۲ یا ۳ هزار نفری هم رسانه‌هایی را تعریف و امکاناتی در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با بیان اینکه عدم توجه کافی، عدم حمایت و عدم پشتیبانی از رسانه‌های اصلاح‌طلب در استان‌های مختلف یکی از ضعف‌های بزرگ در اردوگاه اصلاح‌طلبی است، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان نسبت به جریان مقابل، از نظر تعداد و امکانات رسانه‌ها، کمبود دارند. از سوی دیگر اشخاصی هم که در رسانه‌های اصلاح‌طلب کار می‌کنند، با ترس و لرز فعالیت کرده و احتمال می‌دهند هر شب به بهانه‌ای با یکی از آنان برخورد شود.

او با بیان اینکه رسانه از مهم‌ترین ابزار حرکت در دنیای سیاسی امروز محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر جریان مقابل اصلاح‌طلبی با درک این نکته و البته با داشتن امکانات و صرف آنها در عرصه رسانه‌های مختلف به‌ویژه رسانه‌هایی در عرصه مجازی، به شدت فعال است، اما اصلاح‌طلبان به دلیل اینکه از امکاناتی همانند طرف مقابل بهره‌مند نیستند و از سوی دیگر بیشترین تمرکز رسانه‌ای خود را در تهران گذاشته و از بسیاری نقاط دیگر کشور غافل شده‌اند، از این منظر دچار ضعف هستند و باید به فکر تقویت این موضوع باشند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه هر از چند گاهی شاهدیم که سایت‌ها و رسانه‌هایی که به صورت قارچ‌گونه و از طرف جریان مقابلِ اصلاح‌طلبی ظهور و بروز کرده، با ادعای مستقل بودن برای گرفتن مصاحبه تماس می‌گیرند، گفت: جریان اصولگرا در عرصه رسانه به عناوین مختلف و در نقاط مختلف کشور فعال است و به شدت نیز روی این موضوع تمرکز کرده اما اصلاح‌طلبان در رسانه‌های معدود مشخص‌شده‌ای که اگرچه اثرگذار‌تر از جریان رقیب هم هستند، اما عمده تمرکزشان در مرکز کشور بوده و از بسیاری نقاط کشور نیز غفلت می‌کنند در حالی که جریان مقابل با بودجه وسیعی که از نهادهای مختلف تعریف می‌شود، حتی برای شهرهای ۲ یا ۳ هزار نفری هم رسانه‌هایی را تعریف و امکاناتی در نظر گرفته است.

او با بیان اینکه باید برای حل این مشکل، رسانه‌های اصلاح‌طلب در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور فعال شوند، گفت: مدیریت رسانه‌ها در مرکز کشور، باید با درک حساسیت کار رسانه‌ای در استان‌های مختلف، نسبت به تقویت آن اقدام کنند یا اینکه احزاب فعال اصلاح‌طلب در هر استان یا تحت عنوان شورای هماهنگی و...، نسبت به تقویت رسانه‌های همسو از بعد فکری و همین‌طور مالی که البته نباید هزینه سنگینی هم باشد، اقدام کنند.

منتجب‌نیا خاطرنشان کرد: قطعا با تقویت رسانه‌های اصلاح‌طلب، جریان رقیب تا حد بسیار زیادی ضعیف خواهد شد، چراکه اگر چه آنان امکانات مختلف و در اصطلاح قالب کار را دارند، اما دستشان از محتوا خالی است در حالی که جریان اصلاح‌طلب از نظر محتوا و نیروی انسانی متفکر بسیار قوی است و فقط باید این محتوا را به جامعه هرچه بیشتر عرضه کرد؛ در یک سخنرانی گفتم که اگر از تندروهای جریان مقابل، سه‌چهار کلمه را بگیریم، چیزی جز تخریب برای عرضه ندارند.

او با بیان اینکه مدیریت رسانه‌های اصلاح‌طلب در مرکز کشور باید ضرورت تقویت نمایندگان رسانه‌ای خود در استان‌ها را حس کرده و از آن‌ها بیشتر استفاده کنند، گفت: صرف مدیریت یک رسانه کافی نیست، بلکه مهم این است که در این رسانه و با صرف امکاناتی، تا حد امکان از منابع انسانی، علمی، سیاسی و... داخل جریان اصلاح‌طلبی در نقاط مختلف کشور استفاده کنیم.

کد خبر : ۳۶۸۳۴۹