خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا عنوان شد؛

شرط وزارت صنعت برای حضور چینی‌ها در بازار خودروی ایران

معاون وزیر صنعت گفت: با توجه به تعرفه‌های تعیین شده، چینی‌ها باید به سرعت توسعه ساخت داخل محصولات‌شان را مدنظر قرار دهند در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.

محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص مذاکرات مطرح شده با اروپایی‌ها برای حضور در صنایع مختلف ایران اظهار داشت: بسیاری از کالاهای صنعتی در کشور تولید می‌شوند و صنایع تنها محدود به خودرو نیست. صنایعی نظیر منسوجات، موادغذایی ، کانی ، مواد معدنی، فلزی و لوازم خانگی در کشور فعالیت می‌کنند که نیازمند همکاری مشترک برای تولیدات هستیم.

وی با بیان اینکه در همکاری‌های مشترک با کشورهای دیگر بر دو مسئله تاکید داریم، گفت: این همکاری‌ها باید به ارتقاء سطح فناوری و کاهش قیمت تمام شده بیانجامد.

معاون وزیر صنعت خاطر نشان کرد: همچنین نوع فناوری و استفاده از زنجیره تامین و مواد اولیه، قطعات، دانش فنی و مهندسی و آموزش از دیگر مواردی است که مورد تاکید ماست.

 صالحی‌نیا با بیان اینکه باید بتوانیم بازارهایی را به صورت مشترک پیدا کنیم، تصریح کرد: قطعا اگر فکر کنیم همه جوانب باید به نفع ما باشد یا طرف مقابل این گونه فکر کند که همه قوانین باید به نفع او باشد، درست نیست بلکه در یک قاعده برد برد می توانیم همکاری‌ها را به صورت مشترک انجام دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی همکاری با چینی‌ها در خصوص صنعت خودرو ادامه خواهد یافت؟ گفت: هر کشوری که خود را با سیاست‌های ما تطبیق دهد چه چینی‌ها و چه کشور های دیگر، می‌توانند در بازار ایران باقی بمانند  و تنها رمز ماندگاری‌شان همین است و نباید فکر کنند با مونثاژ می‌توانند در ایران باقی بمانند.

کد خبر : ۳۶۷۹۵۵