خبرگزاری کار ایران

آیت الله سبحانی در دیدار با وزیر بهداشت:

اگر جامعه‌ای بیمار باشد در علم و دین موفق نخواهد بود

یک مرجع تقلید شیعه تاکید کرد: مقدمه سلامتی، سلامتی فکری است چرا که اگر جامعه‌ای بیمار باشد در علم و دین موفق نخواهد بود و در استقلال کشور نیز به اهدافش نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن عرض تبریک میلاد امام علی(ع) گفت: سبک زندگی امیرالمومنین (ع) باید الگوی جامعه ما قرار گیرد تا بسیاری از مشکلات به ویژه بیماری‌ها برطرف شود. 
وی ادامه داد: امام علی(ع) به استفاده از نان سبوس‌دار تاکید داشته و در رسانه‌ها نیز شاهد هستیم یکی از عوامل ابتلا به سرطان را عدم استفاده از سبوس در نان‌ها عنوان کردند که از شما می‌خواهیم تدبیر ویژه‌ای برای حل این موضوع داشته باشند. 
این مرجع تقلید خدمات وزیر بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: مقدمه سلامتی، سلامتی فکری است چرا که اگر جامعه‌ای بیمار باشد در علم و دین موفق نخواهد بود و در استقلال کشور نیز به اهدافش نمی‌رسد. 
آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه بی‌تحرکی و کم‌تحرکی است، تصریح کرد: عدم توجه به این موضوع موجب ایجاد بیماری‌های زیادی می‌شود و برخلاف آن اگر مردم توجه ویژه به ورزش داشته باشند بسیاری از بیماری‌ها دفع می‌شود.
وی استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در پیشگیری از بیماری‌ها را لازم دانست و خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در دخانیات و همچنین برخی غذاها وجود دارد باید به مردم گفته شود چراکه عدم این کار سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه راه و روش مناسب استفاده از تغذیه به مردم اطلاع‌رسانی شود، ابراز داشت: ائمه معصومین(ع) هیچگاه در زندگیشان غذاهای سرخ کرده مصرف نمی‌کردند اما در جامعه امروز برخلاف این موضوع را شاهد هستیم که لازم است هشدارهای جدی در این زمینه به مردم داده شود.
آیت‌‌الله سبحانی با اشاره به روند ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی در قم بیان کرد: این طرح خوبی برای استان قم و حتی کشور است که لازم است مسئولان همکاری لازم را برای ساخت این مرکز درمانی را انجام دهند. 
به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار، با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی در هفته سلامت که مبارزه با دیابت و افزایش وزن است، گفت: در طول سال و به ویژه هفته سلامت به موضوع درمان و سلامت جامعه توجه ویژه‌ای داریم تا مردم را به ورزش کردن و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه کنیم.
وی ادامه داد: سبک زندگی کنونی نسبت به 50 سال گذشته تغییر کرده و زندگی آپارتمانی و کم‌تحرکی موجب شده بیش از 40 درصد جامعه به ویژه خانم‌ها به بیماری اضافه وزن دچار شوند و همچنین پنج میلیون نفر نیز بیماری دیابت داشته و 9 میلیون نفر نیز در معرض آن قرار داشته باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: رضایت‌مندی 70 درصدی مردم از خدمات وزارت بهداشت نشان دهند اخلاص کار همکاران ما در سراسر کشور است که امیدواریم تداوم داشته باشد.
قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: همواره سعی کردیم از رهنمودهای مراجع بهره‌مند شویم و بیانات ارزشمندشان را سرلوحه کارمان قرار دهیم تا در اقداماتمان موفق عمل کنیم و موجب رضایت‌مندی مردم شویم.
وی توصیه مراجع عظام تقلید در پیشگیری از بیماری‌ها را تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: برای کاهش بیماری‌ها باید همه مردم پیشگیری‌های لازم را انجام دهند چون اگر افزایش بیماری‌ها اینگونه باشد در آینده اعتبارات جاری دولت نیز برای درمان بیماران کافی نخواهد بود.
کد خبر : ۳۶۳۷۴۸