خبرگزاری کار ایران

به منظور بررسی بزرگترین پروژه آبی شهرستان ماهنشان؛

استاندار زنجان از سد مراش و بند تنظیمی ایالو بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۷۳۰

استاندار زنجان از سد مراش و بند تنظیمی ایالو به عنوان بزرگترین پروژه آبی شهرستان ماهنشان بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان در جریان بازدید از عملیات اجرایی سدمراش گفت: سد مراش آب اراضی چهار هزار و 796 هکتاری منطقه انگوران از شهرستان ماهنشان را تأمین می کند.

وی هدف از اجرای این سد را تأمین آب برای آبیاری اراضی کشاورزی، صنایع وشرب اعلام کرد و اظهار داشت : آب قابل تنظیم سد 4/46 میلیون متر مکعب در سال است ، از این میزان 5/2 میلیون متر مکعب  برای شرب ، 5/4 میلیون متر مکعب برای صنعت و 32 میلیون متر مکعب برای کشاورزی،4/7 میلیون متر مکعب برای حقابه زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این سد از نوع خاکی غیر همگن با هسته رسی ، به ارتفاع 75 متر از پی و حجم مفید مخزن سد 33 میلیون متر مکعب است.

مهندس حمیدنیا اعتبار مصوب سال جاری این طرح را بالغ بر 170 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:تا پایان سال 94 برای این طرح اعتباری بالغ بر 620 میلیارد ریال هزینه شده و پیشرفت فیزیکی سد 47 درصد است.

در ادامه این بازدید استاندار زنجان پروژه سد مراش را بزرگترین پروژه آبی شهرستان ماهنشان دانست و گفت: این سد از معدود طرح‌های است که هم آب کشاورزی،شرب وصنعت ماهنشان و دندی را تأمین و با ایجاد مجتمع آبرسانی 127 روستای منطقه از نعمت آب این سد بهره مند خواهند شد.

جمشید انصاری گفت: جهادکشاورزی استان الگوی کشت مدرن را بررسی و برای فرآیند توسعه منطقه یک الگوی کشت مناسبی تعریف کند.

لازم بذکر است در این بازدید که اعضای شورای اداری استان زنجان نیز حضور داشتند استاندار زنجان از اقدامات و فعالیت‌های مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ، مشاور و پیمانکار این طرح قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز