خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی مطرح کرد:

آمادگی کامل ارومیه برای میزبانی نشست بین‌المللی راه ابریشم

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۷۲۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: همه چیز در ارومیه برای میزبانی شایسته از مهمانان ششمین نشست برنامه راه ابریشم آماده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «جلیل جباری» با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص تصریح کرد: تمامی اقدامات در زمینه ترانسفر،‌ اقامت و پذیرایی از مهمانان و مدعوین خارجی شرکت کننده در این اجلاس بین المللی انجام شده و با ورود اولین گروه از آنها، مراسم استقبال به شکل رسمی آغاز خواهد شد.

وی همچنین گفت: با توجه به سابقه تاریخی استان و عبور جاده ابریشم از شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی در نظر داریم پس از نشست های تخصصی ، برای اعضای کارگروه این نشست، برنامه‌های فرهنگی مناسب با تاریخ و فرهنگ ایران و استان آذربایجان غربی اجرا کنیم.

جباری مدت زمان اقامت مهمانان خارجی در استان را سه روز اعلام کرد و افزود: حضور نمایندگان بیش از 30 کشور عضو جاده ابریشم و کارشناسان سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) فرصت بسیار مغتنمی است که می توان از آن برای معرفی توانمدیهای کشور و به ویژه استان زیبا و کهن آذربایجان غربی استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از تشکیل کمیته های مختلف برای این نشست خبر داد و اضافه کرد: با حمایت سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری کشور و مقام عالی استان و همکاری دستگاههای اجرائی کمیته های مختلفی برای این نشست تشکیل شده و در همه زمینه ها پیش بینی های لازم صورت گرفته تا از بدو ورود مهمانان تا خروج آنان از استان، هیچگونه وقفه و کمبودی پیش نیاید.

جباری در انتها یادآور شد: از تمامی عواملی که در اجرای این نشست مارا کمک کرده و در حین اجرا نیز در کنار ما خواهند بود قدردانی کرده و امیدوارم بتوانیم با اجرای چنین برنامه های بین المللی در جهت شناسایی توانمندیهای گردشگری استان و ترقی آن، گامهای موثری برداریم.

گفتنی است که ششمسن نشست بین المللی راه ابریشم از روز شنبه آینده 4 اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان سازمان یونسکو، سازمان جهانی جهانگردی و نمایندگان بیش از 30 کشور عضو جاده ابریشم بصورت رسمی در ارومیه آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز