خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی:

در حفظ ارزش‌های ملی تلاش داریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نگاه واقع‌بینانه به مسائل کشور را امری لازم دانست و تاکید کرد: مقابل ما خیلی از افراد هستند که درست فکر نمی‌کنند ولی باید توجه کنند که در حفظ ارزش‌های ملی تلاش داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین(ع) و همچنین ابلاغ سلام رئیس‌جمهور به این مرجع تقلید گفت: علی‌رغم تمام مشکلات، سختی‌ها و عنادها، دولت با تدبیر خود توانسته انجام وظیفه کند که یکی از آنها توافق هسته‌ای است که ارتباط با منابع مالی دنیا را بهبود بخشیده است.

وی ادامه داد: بحث تبادل مالی، سرمایه‌گذاری‌ها، انتقال فناوری، رونق بازار، ایجاد کسب و کار، اشتغال و استقلال اقتصادی در کشور در کنار توجه ویژه به دستور رهبری که همان اقتصاد مقاومتی است انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نگاه واقع‌بینانه به مسائل کشور را امری لازم دانست و اظهار داشت: مقابل ما خیلی از افراد هستند که درست فکر نمی‌کنند ولی باید توجه کنند که در حفظ ارزش‌های ملی تلاش داریم.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه همبستگی و اتحاد ملی به دور از حواشی را خواستار شد و گفت: باید به مردم توجه بیشتری داشته باشیم و از فرصت به دست آمده برای حفظ آرامش در جامعه استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: خیلی از مردم به سلامت مثل خیلی از نعمات الهی کم توجه هستند ولی باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شعار سال سازمان بهداشت جهانی که مبارزه با دیابت و افزایش وزن است، خاطرنشان کرد: پنج میلیون نفر در ایران به بیماری قند مبتلا هستند و ۹ میلیون نفر نیز در معرض آن قرار دارند؛ ۴۰ درصد جامعه ما که بیشتر آن بانوان هستند دچار افزایش وزن شده‌اند و همچنین بیش از ۳۵ درصد جامعه مواد غذایی مصرف می‌کنند که برای آن‌ها لازم نیست که بیماری به همراه دارد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: به دلیل سبک زندگی که در گذشته وجود داشت، بیماری‌ها کمتر بود ولی امروز کم‌توجهی به خورد و خوراک و عدم پیشگیری از بیماری‌ها در سنین پایین موجب شده مشکلات و بیماری‌هایی مثل دیابت و افزایش وزن افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که بیمار باشد کار عبادی را هم نمی‌تواند به درستی انجام دهد، ابراز داشت: اگر مردم در زمینه مسائل بهداشتی توجه، دقت و پیشگیری داشته باشند دیگر نیازی به درمان نخواهند داشت و همچنین بار هزینه‌های سنگین بیماری‌ها را کاهش می‌دهند.

کد خبر : ۳۶۳۷۱۵