خبرگزاری کار ایران

کیومرث هاشمی عنوان کرد:

خواهان استقلال فدراسیون‌های صنفی در دریافت بودجه و برگزاری مجامع انتخاباتی هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۶۶۰

وزارت تعاون کار وفاه اجتماعی بعد از وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش دارای بیشترین امکانات ورزشی در سطح کشور است و علیرغم پتانسیل و توانی که دارد متأسفانه کمتر مورد حمایت قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری، کیومرث هاشمی در دیدار با روسای هیأت‌های استانی و انجمن های ورزش کارگری کشور بزرگترین دغدغه و مسأله فدراسیون های صنفی را فقدان بندهای قانونی دریافت و پرداخت بودجه دانست و اضافه کرد؛ به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باید به جای ایفای نقش اصلی در برگزاری مجامع این فدراسیون ها، به ایفای نقش حمایتی بپردازند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به وضعیت رو به رشد ورزش کشور به خصوص در رشته دو و میدانی، افزایش نفرات این رشته در المپیک آینده ریو را نشانگر پتانسیل ورزش کشور در رشته های مادر و پایه دانست و افزود؛ استعدادهای خوبی در اقشار مختلف جامعه وجود دارد و متولیان باید با دوری از یک جانبه گری، از ظرفیت و پتانسیل فدراسیون های صنفی که بزرگترین جامعه هدف را در سراسر کشور دارند؛ استفاده کنند.

ایشان در ارتباط با امکانات و ظرفیت های ورزشی حوزه کارگری گفت؛ وزارت تعاون کار وفاه اجتماعی بعد از وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش دارای بیشترین امکانات ورزشی در سطح کشور است و علیرغم پتانسیل و توانی که چه به لحاظ سخت افزاری و امکانات و چه به لحاظ نیروهای مستعد در سراسر کشور دارد متأسفانه کمتر مورد حمایت قرار گرفته و ما امیدواریم ورزش کارگری در بعد ورزش همگانی بتواند خدمات زیادی به بهبود سلامتی و روحیه شادی و نشاط در بین جامعه ارائه نماید.

هاشمی افزود چرا ما نباید ورزش های پایه را به کمک فدراسیون های صنفی مثل ورزش کارگری، دانشجویی توسعه داده و از ظرفیت های این نهادها در توسعه ورزش همگانی استفاده کنیم.

وی جامعه مخاطب 40 میلیونی کارگری را به عنوان بیشترین، بزرگترین و در عین حال مهمترین و حساس ترین جامعه مورد هدف و نیازمند ورزش در سطح کشور معرفی و افزود اقتصاد و تولید در کشور به روحیه و شادی و نشاط و سلامتی این قشر بستگی دارد.

هاشمی با بیان اینکه فدراسیون های صنفی بایستی مورد حمایت دستگاه های مربوطه و مرتبط با حوزه فعالیت خود قرار گیرند افزود؛ چرا نباید دستگاهی مثل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بودجه و جامعه هدف و امکانات فدراسیون ورزش کارگری را تأمین می کند نقش اصلی را در برگزاری مجامع قانونی و انتخاباتی آن داشته باشد؟

ایشان با اشاره به تلاش های اخیر کمیته ملی المپیک در تأمین و اختصاص ردیف های خاص بودجه به فدراسیون های صنفی، اضافه کرد  این کمیته آمادگی مذاکره با سازمان مدیریت و برنامه ریزی را برای اختصاص این بودجه خاص به فدراسوین های صنفی به خصوص ورزش کارگری دارد.

هاشمی اضافه کرد؛ تلاش خواهیم نمود فدراسیون ورزش کارگری و جامعه ورزش کشور هم چون سابق در مجامع کمیته ملی المپیک صاحب رأی و کرسی باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز