خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

آموزه های سعدی الگوی زیست انسانی است

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۶۰۲

استاندار فارس گفت: آموزه های سعدی الگوی زیست انسانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید محمدعلی افشانی که شامگاه چهارشنبه در مراسم یادروز سعدی سخن می گفت، افزود: سعدی در اشعار خود خداترسی، پرهیزگاری و عمل صالح را از شروط حاکمان و مدیران روزگار می داند.

وی بابیان اینکه  سیره بزرگان دین در اشعار و ادبیات سعدی به وضوح قابل مشاهده است، گفت این سیره زمانی مشخص و بارز می شود که سعدی اشعارش را از نامه های حضرت علی (ع) به مالک اشتر برمی‌گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: سعدی شاعر بلند آوازه ایران عظمت و بزرگی امام علی(ع) را چندان درک کرد که شجاعت و عظمت شیر خدا را در هیچ کسی ندید.

افشانی افزود: خصایص و نیک اندیشی ها سعدی نیاز امروز ما و تضمین فردا است و در اشعار دیگر خود پایه و اساس جامعه و حاکمیت را عدالت عنوان می کند.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن عدالت ثبات جامعه را متزلزل می کند، افزود: سعدی این نکته را می داند و بر این مهم تاکید دارد که وظیفه حاکم، ایجاد عدالت است.

استاندار فارس تصریح کرد: رابطه صحیح حاکم در اشعار سعدی دوری از ظلم و ستم و برقراری عدالت در جامعه است.

افشانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سعدی در اشعار خود در واگذاری امور به خردمندان تاکید دارد، اظهار داشت: خردمندان برای پیشگیری از ضایع‌شدن روزگار مردم لازم‌اند، بنابراین نتیجه می‌گیریم که گستردگی اطلاعات شیخ باعث شده که پندهای سعدی تاثیر فراوانی بر جامعه بگذارد.

وی افزود: خودبینی و خودپسندی در نظر سعدی اعتباری ندارد بلکه تواضع و فروتنی در مقابل مردم، اولویت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز